piątek, 16 listopada 2012

ciasto dyniowe:)

Zakładając tego bloga pisałam, że oprócz zwiedzania i poznawania naszej Ojczyzny bardzo lubię gotować, a czasem piec:) Dziś postanowiłam, że od czasu do czasu pokażę Wam co tworzę w kuchni:) 
Jakiś czas temu będąc w jednej kawiarni we Włocławku, miałam okazję posmakować ciasta dyniowego i było pyszne więc wzięłam przepis i oto właśnie dziś wypróbowałam i upiekłam.

Taki przepis dostałam:
ciasto:
2 szklanki dyni (startej na grubej tarce)(*) (dałam 2,5 szklanki dyni 
+ 1,5 banana rozdrobnionego widelcem) 
2 szklanki mąki
1 szklanka oleju (*)( dałam pół szklanki)
1 szklanka cukru (*) (+ dodałam jeden cukier waniliowy) 
2 łyżeczki sody (*) (dałam jedną łyżeczkę sody + pół łyżeczki proszku do pieczenia)
4 jajka
bakalie (*) ( dałam mix orzechów oraz rodzynki)
2 łyżeczki przyprawy do piernika (*)( dałam trzy łyżeczki przyprawy do piernika +
jedną łyżeczkę cynamonu  
Jajka ubić z cukrem następnie dodać olej, mąkę, sodę, przyprawy - wymieszać   
mikserem. Następnie dodać dynię oraz bakalie i wymieszać już łyżką.
Piekłam w piekarniku około 1h 20min w 200 C.  
polewa:
1 łyżka masła  
1 łyżka serka Almette 
kilka kropel olejku waniliowego
2-3 łyżki cukru pudru 
Wszystko na patelnię - rozpuścić i ciepłą polewą polać ciasto
(*) - moje modyfikacje 
Ciasto wyszło bardzo aromatyczne i dość wilgotne. Smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za poświęcenie chwili na umieszczenie komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...