niedziela, 18 listopada 2012

Żywe Muzeum Piernika

Wracamy do poznawania kolejnego zakątka Polski:) Znów jedziemy do Torunia...
Tak jak na zdjęciu wyżej jest napisane Toruń to stolica piernika wiec wybraliśmy się do Żywego Muzeum Piernika:
Na stronie Muzeum (o tutaj) przeczytałam, że aby je zwiedzić potrzeba minimum 5 osób - troszkę się bałam, że tylu chętnych nie będzie i ze zwiedzania nici . Jakież było moje zdziwienie jak zobaczyłam tłumy ludzi w środku. Moje obawy pozostały, zmieniły się tylko troszkę - tym razem się zastanawiam czy się uda wejść:D
Udało się! przekraczamy próg Piernikarni:
Kupujemy bilety i czekamy... właściwie nie wiadomo na co, ale kazali to uzbrajamy się w cierpliwość. Za chwilkę przychodzi Wiedźma Korzenna, wita nas i zaprasza na środek:
Wokół tego stołu na środku tworzymy koło. Przychodzi Mistrz Piernikarski i opowiada nam z czego robi się pierniki, po czym robimy ciasto - prawie każdy ze zwiedzających miał jakieś zadanie do wykonania. Ja musiałam przesiać mąką - jak to powiedział Mistrz: "mąka lubi kolor czarny" (a ja jak zwykle na czarno ubrana) i takim oto sposobem byłam biała:D Gdy ciasto było już gotowe, podzielono nas na grupy, by każdy mógł zrobić swojego piernika:) Stajemy przy stołach i tworzymy:
I już pierniki zrobione:
Wkładamy je do pieca:
I czekamy aż się upieką. W tym czasie możemy troszkę pospacerować po Piernikarni:) Spodobał mi się ten napis na ścianie(przepraszam za jakość zdjęcia, ale troszkę nie wyszło, a koniecznie chciałam go pokazać)
zakątki Piernikarni:


Pierniki się upiekły - każdy z nas dostaje swojego na pamiątkę. Muzeum jest inne niż wszystkie, naprawdę gorąco polecam, jest atrakcyjne zarówno dla dzieci jak i dla dorosłych. Ja jestem pod wielkim jego wrażeniem:) Zapraszam.

Fotografował: Lebi :)

1 komentarz:

  1. Ciekawy pomysł na Muzeum. Muszę się kiedyś wybrać, jeśli będę w Toruniu. Musiałam je przegapić, jak byłam ostatni raz parę lat temu :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcenie chwili na umieszczenie komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...