poniedziałek, 18 marca 2013

W Bydgoszczy

Dziś pokażę Wam mój szybki wypad do Bydgoszczy. Był on trochę pechowy, bo padł mi aparat i tylko te zdjęcia mi pozostały:(
W Bydgoszczy przy ul. Długiej stoi zabytkowy tramwaj "herbrand" z 1898 r. wyprodukowany w Kolonii. Po Bydgoszczy jeździł do 1960 r. po czym przeszedł w prywatne ręce i służył jako dom kempingowy. Tramwaj służy obecnie jako punkt informacji turystycznej (tramwaj w dali):
Pomnik Walki i Męczeństwa Ziemi Bydgoskiej – umieszczony na Starym Rynku , ku czci Polaków zamordowanych wskutek terroru hitlerowskiego i stalinowskiego w Bydgoszczy i regionie bydgoskim.
A na koniec: Przechodzący przez rzekę - rzeźba autorstwa Jerzego Kędziory, która znajduje się na ulicy Mostowej nad rzeką Brdą. Postać mierzy około 2 metrów, a jej twarz wzorowana jest na twarzy syna artysty. Dzieło zostało odsłonięte 1 maja 2004 r., w dniu wejścia Polski do UE i w ciągu mijającego czasu zdążyło się wpisać jako jedna z wizytówek Bydgoszczy. Rzeźba wywołuje na przechodniach niemałe zaskoczenie - człowiek się zastanawia jak to jest, że nie spada :) (w dali okazały budynek Poczty Polskiej oraz  "szklane spichrze")
Trzy Gracje przy ulicy Stary Port - Dzieło autorstwa Jerzego Buczkowskiego zostało odsłonięte w 1989 roku. Z rzeźbą wiąże się anegdota: pomnik został odsłonięty w trudnych czasach, kiedy na półkach sklepowych był tylko ocet. Trzy kobiety wyszły z pobliskich kamienic, żeby wspólnie zastanowić się nad tym, co dzisiaj przygotować rodzinie na obiad. No i w takich smutnych pozach zastygły aż do dziś:)
Koniecznie muszę tutaj jeszcze wrócić...

4 komentarze:

  1. Padł aparat, tzn zepsuł się, czy tylko baterie siadły? Ostatnio mi się śniło, że pojechałem gdzieś w Polskę i zapomniałem zabrać aparatu, byłem wkurzony nieco (w tym śnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety się popsuł, ale jak człowiek się wywraca na niego to nie ma się co dziwić:D jakby mi się takie rzeczy śniły to też byłabym zła:) ale jakby się to zdarzyło naprawdę, że nie wzięłam aparatu to bym krzyczała na całe gardło:D:D:D:D

      Usuń
  2. Moj syn w ciągu jednego weekendu był w osławionym Toruniu i Bydgoszczy. Jest pod wielkim urokiem tego miasta. Dlaczego jest tak mało reklamowane turystycznie? Nie wiemy, możliwie, że znów wchodzą w grę względy polityki regionu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czemu jest mało reklamowane?nie mam pojęcia:( wiele jest takich miejsc - pięknych ze słaba reklamą:(

      Usuń

Dziękuję za poświęcenie chwili na umieszczenie komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...