niedziela, 26 maja 2013

stary dworzec kolejowy Poznań Główny od kuchni

Ten post piszę tydzień i jakoś ciągle coś stawało mi na drodze. Dziś się uparłam i nie wstaję z łóżka dopóki nie pokażę starego dworca kolejowego w Poznaniu. W zeszłą sobotę odbyła się Noc Muzeów i właśnie wtedy była okazja do odwiedzenia tego miejsca. Mogliśmy zobaczyć były komisariat policji, podziemia, które były siedzibą obrony cywilnej, kasy dworcowe od tyłu oraz poddasze dworca. Po raz ostatni można było odkrywać tajemnice budynku, gdyż w tym roku przestanie pełnić funkcję dworca kolejowego, a już niedługo stanie się biurowcem i hotelem. No to zaczynamy:
I wchodzimy do podziemi:
Idąc w stronę kas:
I już na poddaszu:
Dworzec Główny początkowo zwany był centralnym. W 1870 roku opracowano projekt budynku, a budowę obiektu rozpoczęto cztery lata później. dworzec Główny został oddany do użytku 16.11.1879 roku, jednak do 1906 roku prowadzono prace związane z wykończeniem.I na koniec porównanie starego z nowym: 

7 komentarzy:

  1. Niesamowite zdjęcia. Gdy budynek, jako stacja przejdzie do historii, będą miały wielką wartość archiwalną. Swoją drogą nie miałem pojęcia, że takie tam są podziemne schrony. W której części stacji jest do nich wejście? Ostatnio też byłem na Głównym, zwiedziłem stary i nowy budynek, mało się przez to na pociąg nie spóźniliśmy z żoną. Kilka zdjęć wkrótce zamieszczę. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Aby dostać się w podziemia trzeba za budynkiem starym policji skręcić w lewo. To jest właściwie na peronie nr 4:) mam nadzieję jasno to opisałam:) a jak wrażenia po obejrzeniu starego i nowego dworca? Ja muszę wstąpić na peron 4b, aby pooglądać dworzec letni w Poznaniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już kojarzę gdzie to jest :) Mam sentyment do starego dworca, znałem go jak własną kieszeń, na nowym trochę się gubię. Dużo tam jeszcze jest tam do zrobienia. A peron letniego dworca widziałem z daleka, nawet mam jakieś zdjęcie. Ale jak już pisałem, nie było wiele czasu, między przesiadkami

      Usuń
  3. ja nie znałam starego dworca, ale szkoda mi, ze powstanie tam hotel i biurowiec. ciekawe jak się to wkomponuje:) to czekam z utęsknieniem na Twoje zdjęcia z Poznania:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cierpliwości, na pewno się ukażą, ale czekają w kolejce :) Staram się zamieszczać zdjęcia chronologicznie.

      Usuń
  4. Baaaaardzo interesująca wyprawa. Dzięki za pokazanie niedostępnego na co dzień miejsca.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcenie chwili na umieszczenie komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...