niedziela, 8 września 2013

Cytadela - część II

Zapraszam na drugą część wycieczki po Cytadeli. Znowu nie miałam ochoty chodzić więc pojazd jest:
i ruszamy:)  Dzwon Pokoju i Przyjaźni między Narodami wybudowany w 1986 roku:
Amfiteatr na 4000 miejsc, zbudowany w 1968 roku:
Rewelin III wzniesiony w latach 1837-1839. Typowe dzieło osłonowe wzniesione na planie trójkąta równoramiennego o strukturze murowano ziemnej. Zadaniem rewelinu było zabezpieczenie kurtyny północno - wschodniej fortu. Po 1945 roku struktura murowana w większości została rozebrana. Wały ziemne nie zostały zniwelowane.
Magazyn prochu:
Reduta II:
Grupa rzeźb plenerowych autorstwa Magdaleny Abakanowicz pt. "Nierozpoznani", powstała w 2001 roku:
To była moja druga wizyta w tym parku i niestety skończyła się jak pierwsza:( Tym razem to ja przebiłam koło:( Mam nauczkę - po parku się spaceruje, a nie jeździ rowerem:) Na koniec pokażę Wam Skrzydlatego:

24 komentarze:

  1. Faktycznie, trudno ich rozpoznać. Podobnie jak skrzydlatego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cytadala obfituje w wiele różnych pomników i rzeźb. Nierozpoznani zrobili na mnie mega wrażenie:)

      Usuń
  2. Tak pięknie Ilona o Tobie napisała,że postanowiłam zajrzeć.Faktycznie pięknie piszesz o Polsce a do tego czytasz Łucję z bloga szkiełkiem okiem i sercem,więc chętnie będę zaglądać,choc w moich stronach jeszcze nie byłaś.Jak chcesz o nich poczytac,zapraszam do siebie,warto je odwiedzić:http://smakzycia1.blogspot.com/2012/12/dzisiaj-natchney-mnie-dwie.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Byłam u Ciebie i faktycznie okolice Twoje są piękne. Byłam tam jako mała dziewczynka. Teraz koniecznie muszę się wybrać raz jeszcze.

      Usuń
    2. Jak będziesz się kiedyś wybierać,daj znać,zawsze mogę coś ciekawego polecić:)Staram się u siebie raz na jakiś czas na blogu,pokazać jakieś fajne miejsca bo jestem patriotka lokalna:))Ciągle nie mam czasu a pomysłów na posty wiele:).Będzie mi miło jak zajrzysz czasami do mnie:))

      Usuń
    3. super:) zajrzę do Ciebie na pewno:)

      Usuń
  3. Agulec nie da się coś z tym zrobić abyś miała takie ustrojstwo z obserwatorami ? bo dziewczyny chcą się doczepić a nie wiedzą jak ?

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam!
    Przyszłam od pani Ilony Lisieckiej, a jako że ja też jestem polskim wędrowcem, to postanowiłam zajrzeć. Biorę się za archiwum - może znajdę inspirację do dalszej podróży, a może poznam od innej strony miejsca, które już sama odwiedziłam :-)
    Jestem już kupiona wpisem o cytadeli - architekturę wojskową uwielbiam.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to cieszę się, że udało mi się Ciebie "kupić". Mam nadzieję znajdziesz coś ciekawego dla siebie:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Ja też z polecenia Ilony L. trafiłam do Ciebie i bardzo mi się tutaj podoba. Dobrego dnia :o) Ala

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że się podoba:) A ja życzę miłego wieczoru:)

      Usuń
  6. Ja bym się nie zrażała złapaniem gumy i dalej bym jeździła na rowerku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mój kolejny wypad do Cytadeli będzie jednak nogami:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  7. Witaj ! Jestem tu pierwszy raz i zapewne domyślasz się kto to sprawił.... tak, tak to dzięki Ilonce.Będę zaglądać i zapraszam do mnie w wolnej chwili.Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję:) a do Ciebie zajrzę na pewno:)

      Usuń
  8. Ilonka tak serdecznie o Tobie pisała, że musiałam zajrzeć :) i zostanę na dłużej. Nie zawsze można sobie pozwolić na wycieczki, to przynajmniej za Twoim pośrednictwem co nieco zobaczę ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Witaj Agulcu :) Mieszkam niedaleko Poznania, a na Cytadelę ciężko mi dojść. Fajnie o niej napisałaś, może w końcu i kiedyś się zmobilizuję, by tam pójść.
    Inne posty sobie też poczytam, trochę później.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam duże zaległości. Ostatni coś dziwnego dzieje się z moim Ulubionym blogami. Mam je na pasku i z niewiadomych przyczyń znikają.
    Flak w rowerze, to moja częsta bolączka.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to wiesz jak się wkurzyłam gdy po raz drugi w tym samym miejscu to samo:(

      Usuń
  11. Abakany! Uwielbiam rzeźby Magdaleny Abakanowicz, ale mam okazję oglądać je jedynie w galeriach. Ostatnio we Wrocławiu rok temu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja ją dopiero poznaję i przyznaję się to jest pierwsza praca, którą zobaczyłam:)

      Usuń

Dziękuję za poświęcenie chwili na umieszczenie komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...