sobota, 14 września 2013

FARA

Idąc ulicą Świętosławską docieramy do jednej z najokazalszych  świątyń barokowych w Polsce - kościoła farnego pw. św. Stanisława. Imponujących rozmiarów wnętrze utrzymane jest w formach rzymskiego baroku. Budowa fary zajęła jezuitom 50 lat. Wnętrze kościoła zachwyca wielkością i bogactwem. Twórcą portalu w środkowej części fasady oraz ołtarza głównego był Pompeo Ferrari. Dziełem znanego XIX-wiecznego artysty Fryderyka Ledegasta są ważące 230 ton organy, zachowane w prawie nienaruszonym stanie. Na mnie Fara zrobiła piorunujące wrażenie, jest piękna, nie mogłam się napatrzeć:)

10 komentarzy:

  1. Poznańska fara robi wrażenie, faktycznie. A jeszcze większe, gdy trwa w niej koncert organowy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny kościół, byłam, widziałam. Pozdrawiam prawie jesiennie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna świątynia. Doczytałam się w komentarzach, że jest to poznański zabytek. Uwielbiam takie posty. Masz dar wyszukiwania prawdziwych perełek.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny kościół, robi wrażenie.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. zdjęcia piękne ale na żywo jest dużo piękniejsza niż na nich. Po prostu piękny kościół!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. 50 lat! Zadziwiające jak wolno kiedyś czas płynął...

    OdpowiedzUsuń
  7. Prześliczna perełka...Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcenie chwili na umieszczenie komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...