poniedziałek, 7 października 2013

Piernikowa Aleja Gwiazd

W 2003 r. na toruńskim Rynku Staromiejskim zostały odsłonięte pierwsze dwie tabliczki w kształcie toruńskich pierników "katarzynek" z autografami Grażyny Szapołowskiej i Aleksandra Wolszczana. Dzisiaj Piernikowa Aleja to już ciąg mosiężnych "katarzynek" umieszczonych w granitowych płytach chodnika przed Dworem Artusa. Znajdują się tam podpisy znanych polskich aktorów, muzyków, polityków i pisarzy. Łączy ich Toruń - jako miejsce urodzenia, miasto edukacji lub początków kariery. 
Przepraszam za zdjęcia trochę mało ciekawe, dopiero jak wróciłam do domu wpadłam na pomysł jak lepiej pokazać Aleję Piernikową, ale już było za późno...

11 komentarzy:

  1. Fajny pomysł z tymi piernikami. Twój wpis uświadomił mi, jak dawno w Toruniu nie byłam ....

    OdpowiedzUsuń
  2. Pomysł naprawdę fajny." Katarzynki "wyglądają smakowicie,warto byłoby je zobaczyć w realu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pomysłowa ta aleja gwiazd.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Taka aleja to świetny pomysł.
    Do tego pierniczki...Och, mam ochotę na toruńskiego pierniczka.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak to możliwe, że nigdy ich nie widziałam. Będę musiała nadrobić zaległości.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Wybieram się do Torunia. Fajnie, że napisałaś o tej alei :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Szkoda że nie ma pierniczka z podpisem Kopernika :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kolejna aleja gwiazd do kolekcji. Dobrze wiedzieć, że takowa jest. Dopinam ją do planu toruńskiego - jakoś mi nigdy nie po drodze :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Znam dobrze tę Aleję Gwiazd. Jestem w Toruniu co roku; stąd pochodzę i mam tu rodzinę :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcenie chwili na umieszczenie komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...