poniedziałek, 28 października 2013

spacerem po Ojcowskim Parku Narodowym

Dziś zabieram Was do Ojcowa. Parkujemy na Złotej Górze i idziemy delektować się piękną jesienią oraz parkiem.
Ojcowski Park Narodowy jest najmniejszym z polskich parków narodowych (21,46 km kw). Park powstał w 1956 roku. Na jego terenie można zobaczyć m.in. zamek w Ojcowie, kaplicę "Na Wodzie", Muzeum OPN, Jaskinię Łokietka, Jaskinię Ciemną i wiele innych. Droga ze Złotej Góry do ruin zamku była bardzo sympatyczna - mało osób, cisza i spokój:) Gdy dotarliśmy do zamku zobaczyliśmy dzikie tłumy...i właśnie wtedy już nie mieliśmy ochoty na dalszy spacer. No nie lubię obijać się o ludzi i już. Skoro już jesteśmy to idziemy na zamek!
 
W środkowej części doliny Prądnika, na wierzchołku 36-metrowej skały leżą ruiny zamku rycerskiego. Do jego pozostałości należą: wieża bramna, wieża ośmioboczna, dziedziniec ze studnią, kawałek murów obwodowych oraz fundamenty budynków mieszkalnych. Zamek rycerski w Ojcowie z XIII w. rozbudował w 2 poł. XIV w. Kazimierz Wielki. W 1826 r. zamek został opuszczony przez mieszkańców i od tego czasu zaczął podupadać. Dziś jest on w ruinie.

  

 
 
 
 
 
 
W pobliżu zamku w Ojcowie, przy parkingu stoi zielony budynek zwany "Na Postoju". Dawniej budynek pełnił funkcję poczekalni autobusowej. Wzniesiono go w 1930 roku. Obecnie w budynku mieści się Biuro Obsługi PTTK.
A to już zamek widziany z dołu:
Na zdjęciach tego nie widać, ale naprawdę ludzi było mnóstwo, dlatego po zwiedzeniu ruin zamku postanowiliśmy jechać dalej, a tutaj wrócić może zimą?
Na koniec chciałabym podziękować za wszystkie odwiedziny i komentarze:) bardzo, bardzo się cieszę, że jesteście!

10 komentarzy:

  1. Postarałaś się, żeby tych tłumów nie uwiecznić :) Nigdy nie byłam w Ojcowskim Parku, na zdjęciach widać, że jest tam pięknie, jesień robi co może, żeby przyciągnąć tam ludzi i umilić pobyt.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jesteś z mojego plemienia- też uciekam od tłumów :) Tego zamku nie znam,piękna brama wieża, a widoków jesiennych tylko pozazdrościć !

    OdpowiedzUsuń
  3. Byłam w Ojcowie w lipcu. Od ruin zamku doszliśmy do Bramy Krakowskiej i z powrotem. Udało nam się - nie było tłumów. Miejsce piękne, a kolorowa jesień dodaje mu uroku.
    Pozdrawiam Cię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Byłem widziałem i jest pięknie. Jesienią nie miałem jeszcze okazji ale po zdjęciach widzę, że warto, dla samych widoków :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dawno tam nie byłam , bardzo lubię to miejsce. Zdjęcia zachęcające do powtórnej wizyty. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ag..... ja już dziś pisałam komentarz ale niestety łączność z serwisem mi przerwało. Może dlatego, ze napisałam tak dużo jakby to mia być post:) Piękne zdjęcia , przypomniałaś mi dawne dzieje. Kiedyś tam byłam i teraz a dzięki Tobie zatęskniłam. I dziwne, że w tym tłumie nie spotkałyście się z Lusią :)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. No popatrz, o tym samym nie tylko my myślimy...
    Byłam u Ciebie. Zachwycałam się przyrodą i ogromną ilością liści na drzewach. Tak, dwa tygodnie temu pojechałam do Pszczyny? albo do Goczałkowic? Tyle się dzieje, ze już nie kontaktuję gdzie byłam dwa tygodnie temu. Jednak w Pszczynie.
    Zdjęcia zrobiłaś fantastyczne.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Znam te miejsca, ale w jesiennej szacie wyglądają przepięknie! Chyba się wybiorę :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zamek- cudeńko. Lubię ten stary styl.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Miałam ogromną ochotę pojechać dzisiaj do Ojcowa ale ten ziąb i pochmurny dzień rozwiał nasze plany.
    Pozdrawiam serdecznie:)*

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcenie chwili na umieszczenie komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...