środa, 23 października 2013

w Krakowie...

Dziś odwiedzimy Fabrykę Emalia Oskara Schindlera w Krakowie. Wystawa stała Kraków - czas okupacji 1939 - 1945 jest rodzajem podróży przez miasto i czas.  Ukazuje historię jego mieszkańców - Polaków i Żydów, dzieje fabryki naczyń emaliowanych, losy Oskara Schindlera i uratowanych przez niego więźniów obozu koncentracyjnego Płaszów.
To muzeum jest inne niż wszystkie, spacerując po nim namacalnie doświadczamy życia miasta: słyszymy jego odgłosy, stąpamy po krakowskich brukach, podróżujemy tramwajem, zaglądamy do mieszkań, zakładu fotograficznego, kawiarni, fryzjera. Ludzie i miasto stają się nam bliskie, przenosimy się w czasie...Dodatkową atrakcją są wideorelacje mieszkańców Krakowa. Zanim skonfrontujemy się z grozą okupacyjnej codzienności poznajemy Kraków międzywojenny. Muzeum jest podzielone na kilkanaście segmentów tematycznych, prowadzi nas przez główne wydarzenia okupowanego miasta: wojna i początek okupacji, pierwsze akty terroru (aresztowanie profesorów UJ i innych krakowskich uczelni); wjazd Hansa Franka na Wawel, eliminacja żydowskich mieszkańców z życia miasta, wszechobecny terror i toczące się w jego cieniu życie codzienne, Polskie Państwo Podziemne, utworzenie getta, Fabryka Oskara Schindlera i losy jej pracowników, obóz Płaszów, koniec okupacji w styczniu 1945.

I już kończymy naszą podróż w czasie w:
Mam nadzieję zachęciłam Was do wizyty w tym niezwykłym miejscu?

15 komentarzy:

  1. Super fotorelacja :)
    Pewnie, że zachęciłaś do odwiedzenia tego muzeum.
    W Krakowie byłam, ale nie udało mi się zwiedzić tego miejsca, będę musiała to naprawić przy nadarzającej się okazji.

    OdpowiedzUsuń
  2. Im się udało! Mieli szczęście. Dlaczego tak mało napisałam?
    W moim mieście czas zapisał inną historię.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie nie trzeba zachęcać do odwiedzania takich miejsc, ale fotorelacja przednia. A muzeum koniecznie dopisuję do mojej listy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Udało się, udało. Byłam w tym roku w Krakowie i bardzo to miasto polubiłam. Nie sposób wszystko zwiedzić i zobaczyć w ciągu trzech dni, ale przynajmniej mam powód, aby jeszcze kiedyś tam wrócić. Aż serce się wyrywa w tamte strony po Twojej relacji :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Byłam w tym Muzeum...Zrobiło na mnie ogromne wrażenie.
    Jest bardzo ciekawie urządzone.
    Szczerze przyznaję, że Twoja relacja jest świetna.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie byłam w tym muzeum, ale tak je ciekawie przedstawiłaś, że koniecznie trzeba tam pójść :)
    Przy okazji, bo Kraków dalekoooo .....

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie byłam w tym muzeum , ale z chęcią obejrzałam zdjęcia. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  8. mnie na pewno ! dziekuje za wycieczkę

    OdpowiedzUsuń
  9. Miejsce jest wyjątkowe, niewątpliwie. Darzę dużym szacunkiem takie miejsca.

    OdpowiedzUsuń
  10. Oto post wykonany podobnie jak samo muzeum - z dbałością o szczegóły. Dwie rzeczy zwróciły moją uwagę. Skrzynki na listy - podobne do dzisiejszych i tabliczka "Pluć nie wolno". Przydałaby się współcześnie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniała fotorelacja! Dziękuję za podpowiedź, bo w niedługim czasie będziemy w Krakowie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję za pokazanie tego niesamowitego miejsca. Na pewno wybiorę się do tej fabryki w następnym roku. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Fantastyczne zdjęcia- bardzo ciekawe muzeum, które powinien zobaczyć każdy.

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo dobra relacja. W Krakowie czasami bywam, tam nie dotarłem jeszcze, chyba kiedys trzeba.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcenie chwili na umieszczenie komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...