piątek, 27 grudnia 2013

tramwaj 38

Byłam w Bytomiu na prawdę krótką chwilkę. Teraz te dni takie krótkie, zaraz ciemno i mało co widać. Swoją przygodę z tym miastem rozpoczęłam od tramwaju 38, który kursuje na ulicy Piekarskiej.
Jest to jedna z najkrótszych linii tramwajowych w Europie, jej długość wynosi około 1350 metrów, a czas przejazdu 6 minut. W całości jest jednotorowa i nie posiada pętli torowych na przystankach końcowych. Ja przejechałam tym tramwajem trzy razy. Uwielbiam takie atrakcje no i ten środek tramwaju, taki z innej epoki i tez zapach. Linia tramwajowa na tej ulicy została zbudowana w 1913 roku i prowadziła do zajezdni miejskich tramwajów bytomskich. Po prawie stuletnim torowisku kursuje równie wiekowy tabor - dwa zabytkowe wagony typu N z lat 50. XX wieku. Wagony te posiadają np. ręcznie przesuwane drzwi czy drewniane ławki. I taka mała ciekawostka: tory na ul. Piekarskiej nie zostały jeszcze nigdy wymienione, to się nazywa fachowa robota:) Tutaj w środku:
I jeszcze jedno spojrzenie na tramwaj 38:
Czas ruszać dalej na spacer po Bytomiu:) Dziękuję za wszystkie życzenia świąteczne! Pozdrawiam serdecznie:)

17 komentarzy:

  1. Uwielbiam jazdę tramwajem i same tramwaje (wszystkie), choć im starszy, tym ciekawszy. Bardzo chciałabym takim pojechać. 6 minut to rzeczywiście bardzo krótko. Pewnie to jakaś mocno uczęszczana trasa.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie bardzo krótka trasa. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałam przyjemność jechać kilka razy tym tramwajem. To prawdziwa frajda.
    Życzę miłego weekendu.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Aż się wierzyć nie chce, że jeszcze gdzieś jeżdżą takie tramwaje :) Pamiętam je doskonale z Poznania i Szczecina :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jezdziłam takim po Gdańsku. Mojej koleżanki z przedszkola mama, była konduktorką w takim tramwaju.

    OdpowiedzUsuń
  6. O, ale super! Niby tak niewiele, a cieszy ;)
    Pozdrówki!

    OdpowiedzUsuń
  7. Takim tramwajem to można się z przyjemnością przejechać. Bo choć już z niego staruszek, nadal żwawy. A jak ostatnio jechałam tramwajem z XXI wieku, to momentami brakło mi tchu. Ścisk niesamowity. Fakt faktem, że to był piątek po południu przed świętami, ale mimo wszystko... :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Takimi tramwajami do niedawna jeździło się również w Łodzi. Fajna ciekawostka z tą najkrótszą linią tramwajową. Dzięki za życzenia, pochwalenie mojego zdjęcia. A teraz byle do Sylwestra...Jak coś napiszesz, to jeszcze w starym roku zajrzę. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Mało znam Bytom i od dłuższego czasu chciałabym tam pojechać aby poznać to ciekawe miasto. Muszę obowiązkowo dodać przejażdżkę tramwajem do ciekawostek z Bytomia. Cieszę się, że o tym napisałaś.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. wow kiedyś robili na prawdę wytrzymałe wehikuły! ciekawe jest to, że trasa jest tak krótka! pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja takim tramwajem przejechałam się we Wrocławiu. Cudowny klimat:)

    OdpowiedzUsuń
  12. jechałam kiedyś podobnym tramwajem, ale w Krakowie. fajna sprawa.
    gdyby jeszcze trochę pozmieniać ulice - bez aut, założyć stare szyldy sklepowe (choć na krakowskim Kazimierzu i takie spotkać jeszcze można), to w takim tramwaju przenieślibyśmy się w przeszłe czasy.... ach... :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Super tramwaj! Chętnie bym się takim przejechała. Pozdrawiam i życzę wszystkiego najlepszego w Nowym Roku!

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo fajne zdjęcia tramwaju!!! :)
    Pozdrawiam i Szczęśliwego Nowego Roku! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. To tylko pogratulować jazdy tramwaj-ką ;) Ale miła zaskoczka. :)
    Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam tramwaje. W miastach, w których kursują zawsze staram się zrobić nimi małą rundkę po mieście. Teraz mi się marzy ten lizboński...Pozdrawiam poświątecznie.

    OdpowiedzUsuń
  17. ha tak blisko mieszkam a jeszcze nie jechałam ;p

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcenie chwili na umieszczenie komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...