czwartek, 16 stycznia 2014

spacerem po Bytomiu

Nasz spacer zaczynamy od placu gen. W. Sikorskiego. To tutaj mieści się IV LO im. Bolesława Chrobrego. Budynek szkolny zbudowany został w 1901 roku, według projektu architekta Bruggera, w stylu secesyjnym. Od zewnątrz ściany pokryte są cegłą glazurowaną. Budynek ozdobiony (od frontu) jest herbem Bytomia oraz stylizowanymi elementami dekoracyjnymi.
Zaraz obok liceum znajduje się Opera Śląska. Istnieje ona od 1945 roku, stworzona została przez Adama Didura. Siedzibą Opery Śląskiej prawie od początku jest gmach byłego teatru miejskiego, który zbudowany był w latach 1899 - 1901 według projektu Aleksandra Böhma, w stylu neoklasycystycznym.
Robi się już coraz później, ech jak ja nie lubię tych krótkich dni. No nic, idziemy dalej uliczkami Bytomia. Docieramy do Rynku. Zaskoczył mnie ten widok:) Rynek jest ogromny! Z czerwoną "podłogą". Podobno mieszkańcy mówią na niego Plac Czerwony. Gdy przestałam patrzeć na ziemię, rozglądnęłam się dookoła, wszędzie piękne secesyjne kamieniczki. Zresztą w Bytomiu co krok można natknąć się na kamienice udekorowane motywami roślinnymi, tak charakterystycznymi dla secesji.
Jedna z wąskich uliczek od Rynku:
Na koniec przespacerowaliśmy się ulicą Dworcową - bytomski deptak:
Po lewej stronie zdjęcia można dostrzec stojącą figurę bytomskiego Świetlika - stanowi miejsce spotkań wielu bytomian. I tutaj kończymy naszą krótką wizytę w Bytomiu.
Wiem, że jeszcze tutaj wrócę:) Dziękuję za Waszą obecność na tym blogu!

15 komentarzy:

  1. Piękne te kamieniczki, wszystko... :) Przy rynku widzę jakąś masywną wieżę - kościelną czy ratuszową, tego nie wiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak to co widzisz to Kościół pw. Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny. Ratusza w Bytomiu nie ma gdyż został spalony w 1945 roku przez wojska Sowieckie.

      Usuń
  2. Nasze miasta z każdym dniem są piękniejsze. Nie tylko rynki są przebudowane, odnowione ale i pomniejsze uliczki...I kiedy słyszę, że w naszym kraju w dalszym ciągu jest dziadostwo to " scyzoryk mi się otwiera w kieszeni". I my dziękujemy za fantastyczne posty i propagowanie polskich miast, miasteczek...
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam secesję i bardzo mi się podoba i budynek LO, i opera. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaskoczył mnie taki duży plac czerwony- Rynek. Kamieniczki tylko podziwiać, piękne:) Przybliżyłaś mi to miasto,dziekujęPozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Ładne te budynki :) Mają swój urok, ciekawe, czy te współczesne też kiedyś takowy będą posiadać. Obawiam się ,że nie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Z dobrej strony Bytom pokazałaś ;) mogę śmiało powiedzieć, że jest to jedno z najbrzydszych miast w mojej okolicy ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Miasta nasze są coraz piękniejsze i to dobrze. Ładnie wygląda na zdjęciach wieczornych. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Idę krokiem Twojej wycieczki i sama jestem zaskoczona Bytomiem. Na Rynek oczy wybałuszam.
    ;))

    OdpowiedzUsuń
  9. Nawet nie wiedziałam,że Bytom ma taki piękny Rynek i tak śliczne zaułki.

    OdpowiedzUsuń
  10. WOW! Jejku, jak ja lubię do Ciebie przychodzić! Poznaję miasta, których nie znam zupełnie, wydaje mi się, że w nich ciekawego nic nie ma, a tu proszzz...
    Fotki piękne dodajesz, mimo szarówki są wyraźne, z zachowaną kolorystyką. Fotografujesz ze statywem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 99% zdjęć na tym blogu jest zrobiona bez statywu, czasem pomagam sobie tym co nie ruchome w pobliżu:)

      Usuń
    2. No to jestem pod wrażeniem. Serio, ukłony.

      Usuń
  11. Piękny wpis! Dzieli nas 40 minut od Bytomia :) To moje pierwsze odwiedziny u Ciebie, ale na pewno nie ostatnie : ) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Bytom poznaję dzięki Tobie, dzięki za fajny spacer. Będzie się tam trzeba było wybrać latem.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcenie chwili na umieszczenie komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...