poniedziałek, 13 stycznia 2014

w Limanowej

No to co? Schodzimy z Miejskiej Góry i idziemy na Rynek:) Życie miasta Limanowa koncentruje się w Rynku, który jest wizytówką miasta. Płytę Rynku zdobi buzodrom, w którym mieści się obecnie Powiatowe Centrum Informacji Turystycznej i fontanna. Rynek otaczają kamienice, podcienia z wkomponowanymi sklepami, restauracjami i kawiarenkami. Tutaj widok z Miejskiej Góry:
Rynek limanowski wytyczony został przy okazji lokacji miasta w 1564 roku. Ma kształt prostokąta o powierzchni 1,2 ha. Z jego naroży wychodzą cztery ulice. Pierwotna zabudowa Rynku spłonęła w czasie wielkiego pożaru miasta w 1764 r. W pierzei pn-zach. znajduje się Bazylika Matki Boskiej Bolesnej. To już trzeci kościół w tym samym miejscu (pierwszy spłonął w 1764 roku, drugi drewniany został rozebrany w 1912 roku) Projektantem monumentalnej budowli wzniesionej w latach 1911-1918 jest znany architekt Zdzisław Mączyński. Bazylika konsekrowana była w 1921 roku przez biskupa Leona Wałęgę. W ołtarzu głównym znajduje się figura Matki Bożej która trzyma na kolanach ciało Jezusa. Cudowna figurka pochodzi z XIV wieku. Niestety jak my byliśmy zaraz miał się odbyć ślub więc tylko dwa zdjęcia udało się zrobić w środku, nie chcieliśmy przeszkadzać:) Zapraszam więc do obejrzenia Rynku i Bazyliki.
Dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze:)

14 komentarzy:

  1. Przyjemne miasteczko. A z tymi kościołami to zawsze, albo zamknięte, albo coś się tam dzieje :D Dziękuję za słoneczną wycieczkę :) :) Pozdrówki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałaś szczęście zobaczyć słynna Pietę limanowską. Świetny post!!!
    Moja wielką pasją są Piety. Kiedy byłam w Limanowej, bazylika była zamknięta i nie mogłam zobaczyć tej słynnej rzeźby.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pogoda cudna była :)
    Świetna wycieczka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ojej...ile lat temu byłam w Limanowej...prawie nie pamiętam tej miejscowości a dzięki Tobie wspomnienia powróciły.....niesamowite miejsce!!!Dziękuję Ci za tę podróż.

    OdpowiedzUsuń
  5. ładne , zadbane miasteczko. Piękne wnętrze kościoła. Dobrze, ze udało Ci się zrobić chociaż te 2 zdjecia. Dziekuje za miły spacer. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. W moim mieście też obok Biura Informacji Turystycznej znajduje się fontanna. Bazylika piękna! Lubię takie małe miasteczka. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. W Limanowej byłam dawno temu - jeździłam na obozy do pobliskiego Pasierbca - to był suepr czas! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak, stare dobre czasy kiedy to pisklęciem byłam, wakacji część tam spędzałam z dziadkami, ale za nic świecie nie pamiętam Rynku ani Bazyliki. Tak to już jest że jako dzieci zapamiętujemy inaczej.
    Dziękuje Agulec ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy nie byłam w Limanowej a to urocze miasto. Bazylika jest cudna. Muszę koniecznie tam pojechać. Twoja opowieść zachęciła mnie do odwiedzenia Limanowej. Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Znam to miasto tylko z nazwy, bo moja szefowa była stamtąd, a nie wspominam tego dobrze;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękny widok na pierwszym zdjęciu, lubię takie panoramy. Szkoda, że słońce trochę nie tak oświetla.

    OdpowiedzUsuń
  12. W Limanowej jak jestem to najbardziej lubię chodzić za kościół i oglądać "maryjki" czyli figurki Matki Boskiej z różnych stron świata, a jeszcze jak mam szczęście, to pod ołtarzem polowym jak jest otwarte z wielką radością oglądam wieńce dożynkowe, których tam jest bardzo dużo.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Limanowa jest pięknym miasteczkiem... Tobie udało się zrobić wnętrza kościoła...Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Przejeżdżałam przez Limanowa, ale jeszcze jej nie zwiedzałam; jakoś nie było okazji.Ładna miejscowość, szczególnie widok z góry wspaniały. Wnętrze kościoła na pewno warte zobaczenia; będę to miała na względzie.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcenie chwili na umieszczenie komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...