wtorek, 18 lutego 2014

Skansen taboru kolejowego...

... w Chabówce:) Zapraszam serdecznie. W Chabówce jeszcze trochę śniegu jest, ale wiosnę już czuć.
Skansen Taboru Kolejowego w Chabówce otwarty został w 1994 roku na terenie dawnej parowozowni, wybudowanej w czasie II wojny światowej. Eksponaty rozpoczęto gromadzić już w połowie lat 80. Na ekspozycję składają się parowozy, lokomotywy elektryczne i spalinowe, wagony oraz tabor specjalny taki jak żurawie i pługi śnieżne. Część z nich przywrócono do pełnej sprawności technicznej, dzięki czemu dziś mogą prowadzić składy pociągów zestawionych z zabytkowych wagonów. W budynku administracyjnym zgromadzone są stare fotografie i dokumenty. Z Chabówki wypożyczano czynny tabor muzealny do realizacji filmów np "Lista Schindlera", "Skrawki", czy "Przedwiośnie". W 2005 roku została zorganizowana pierwsza "Parowozjada" - mam nadzieję kiedyś uda mi się na nią wybrać:) No to idziemy:
 Oprócz pociągów w Skansenie był też samochód:
 Ten pług najbardziej mi się podobał i nawet do środka można było wejść:
 Jeden z wagonów, do których dało się wejść:
Mam nadzieję, że podobała Wam się wyprawa? Dziękuję za odwiedziny i komentarze!

24 komentarze:

  1. Tak, ciekawie, będe musiał kiedyś zwiedzić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To ciekawe miejsce. Widziałam coś podobnego w Wolsztynie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie tak cofnąć się w czasie i popatrzeć z boku :)


    Pozdrawiam,
    KAMIL

    OdpowiedzUsuń
  4. Przez Chabówkę tylko przejeżdżałam, ale warto tam wysiąść i pooglądać te cudeńka :)) Piękne te parowozy, parowoziki, wagony ... dobrze, że znalazły się na godnej emeryturze, a nie skończyły żywota w hucie, czy na jakimś złomowisku.

    OdpowiedzUsuń
  5. Skąd Ty takie perełki wynajdujesz ? Super cofnąć się w czasie i powspominać lata świetności PKP :)
    Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Takiej lokomotywy to ja jeszcze w życiu nie widziałam! Od razu mam na myśli:
    "Stoi na stacji lokomotywa,
    Ciężka, ogromna i pot z niej spływa -
    Tłusta oliwa.
    Stoi i sapie, dyszy i dmucha,
    Żar z rozgrzanego jej brzucha bucha:
    Buch - jak gorąco!
    Uch - jak gorąco!
    Puff - jak gorąco!
    Uff - jak gorąco!"
    SUPER! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. A mnie tam jeszcze nie było :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Przez Chabówkę przejeżdżałam wielokrotnie, ale w tym skansenie jeszcze nie byłam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawy skansen! Miło, że nam zrobiłaś taką wycieczkę. Dzieciaki uwielbiają wdrapywać się do takich starych lokomotyw. Ja w ubiegły roku popatrzyłam sobie na takie ciuchcie w Wenecji. Och te drewniane ławeczki...Wspomnień czar! Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  10. nie byłam tam jeszcze ale po zdjęciach widzę, że warto.

    OdpowiedzUsuń
  11. Rewelacja jak dla mnie. Bardzo lubię pociągi. Dopiszę do swojej listy zwiedzania :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cieszę się, ze mogłam tam być dzięki Tobie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Wow, istne skupisko lokomotyw... Pewnie gdyby nie Twoja podpowiedź, nawet nie wiedziałam o takim istnieniu skansenu. Dzięki !

    OdpowiedzUsuń
  14. Podoba mi się bardzo :) Niektóre lokomotywy wyglądają jak te z pociągu do Hogwartu :D Aż bym się tam wybrała. W sensie: do Chabówki, nie do Hogwartu :)))

    OdpowiedzUsuń
  15. Muy buen reportage de trenes...muy buenas,...un beso desde Murcia...

    OdpowiedzUsuń
  16. Zajebiste miejsce! Mój mąż jest fanem modelarstwa w tym między innymi kolejek w skali H0, więc to byłoby miejsce ze specjalną dedykacją dla niego :-) Dziękuję za podpowiedź

    OdpowiedzUsuń
  17. Kiedy następnym razem będę przejeżdżać przez Chabówkę zatrzymam się aby zobaczyć skansen...Teraz wiem, że warto...
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Miejsce dla osób kochających się w kolejkach i nie tylko , może i ja kiedyś tam trafię . Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  19. W Chabówce zatrzymał się czas - a przynajmniej w tym skansenie. Drewniane siedzenia w pociągach do dzisiaj funkcjonują np. w Azji i naprawdę są super wygodne. Podobne miejsce do tego, które opisałaś znajduje się w Wolsztynie.

    OdpowiedzUsuń
  20. Od dawna się wybieram, ale wybrać się nie mogę :)

    OdpowiedzUsuń
  21. ale super! skansen kolejowy, ekstra :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Niesamowicie klimatyczne miejsce! Uwielbiam pociągi ;-)). Chciałabym się przejechać takim wagonem starym, niekoniecznie z drewnianymi siedzeniami hehe;-) ale takim jak w starych filmach... ;-) Bardzo fajnie uchwyciłaś klimat na zdjęciach. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  23. W wieku przedszkolnym byłam w takim skansenie kolei, ale w Kościerzynie. I szczerze mówiąc niewiele pamiętam. Mam tylko przed oczami te ogromne lśniące w słońcu lokomotywy. Tym postem zachęciłaś mnie, bym jeszcze raz wpadła do pobliskiego skansenu, bo do Chabówki mam ciut daleko.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  24. Kiedy tak patrzę na tę starą warszawę....to całkiem ładny pojazd :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcenie chwili na umieszczenie komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...