środa, 12 marca 2014

Wroclove

Czas troszkę "rozruszać" kości więc "idziemy" na spacer. Hop i jesteśmy we Wrocławiu:) Znajdujemy się przy Hali Targowej, mieści się ona przy ul. Piaskowej. Zbudowana została według projektu Richarda Plüddemanna i Heinricha Küstera w latach 1906-1909. Halę Targową wzniesiono dla uporządkowania handlu w centrum miasta,
Wnętrze Hali:
W Hali Targowej zakupiłam pyszne jabłko i idziemy dalej w drogę. Dochodzimy do Wzgórza Polskiego:
I widok z Niego na Panoramę Racławicką, nie będę o niej pisać, bo każdy ją albo widział, albo przynajmniej słyszał. My nie weszliśmy do środka, akurat jakaś wycieczka przyjechała i były dzikie tłumy, teraz mam powód by znowu wrócić do Wrocławia:)
Tuż obok jest Zatoka Gondoli powstała w miejscu ujścia dawnej Fosy Miejskiej do Odry. W Zatoce tej, dzięki współpracy Miasta Wrocław ze Stowarzyszeniem „Drzwi do Europy” powstała przystań wraz z wypożyczalnią kajaków oraz łodzi wiosłowych i motorowych. Pewnie niezły ruch tam jest latem, a ja Wam pokażę zatokę puściuteńką:)
Czas na spacer Promenadą Staromiejską:
W pewnym momencie dostrzegłam Pomnik Ofiar Zbrodni Katyńskich. Przyznam się, że zrobił na mnie spore wrażenie. Pomnik został uroczyście odsłonięty 22 października 2000 roku. Autorem projektu jest Tadeusz Tchórzewski. Pomnik składa się z dwóch podłużnych bloków granitowych, symbolizują one zbiorowe mogiły pomordowanych przez NKWD w 1940 roku polskich oficerów. Na głównym cokole stoi Anioł Śmierci, przed nim postać Piety Katyńskiej - Matki Ojczyzny rozpaczającej nad ciałem zamordowanego syna, ze śladem po kuli z tyłu głowy. Wokół na granitowych płytach umieszczone są nazwy obozów jenieckich i miejsc zbrodni.
Tutaj kończymy nasz spacer. Mam nadzieję się podobał? Dziękuję, że jesteście:)

20 komentarzy:

  1. A gdzie mosty? Bo nie chce mi się wierzyć, że tak spacerując nie przechodziłaś przez żaden z nich.
    Pomnik rzeczywiście robi wrażenie. Wydaje mi się, że Wrocław to miasto mostów i najróżniejszych pomników i rzeźb.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że są mosty, bo faktycznie Wrocław to miasto mostów, ale w tym poście akurat ich nie ma - ot, tak po prostu:)

      Usuń
  2. A ja byłam tak blisko, a o Wzgórzu Polskim nie wiedziałam.
    Dzięki za podpowiedź, bo za 2 tygodnie będę we Wrocławiu ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Miło się z Tobą spacerowało mimo, że bywam tam również w realu :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Miły spacer po znanych mi miejscach :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię Wrocław. Fajnie coś ciekawego sobie poczytać :-)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Wrocław jest piękny , dziękuję za spacerek i pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń
  7. Pomnik robi wrażenie. Wczesniej o nim nie słyszałam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Pogoda wyśmienita na spacerek......odkurzyłam nieco pamięć :))))

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudowny spacerek :) Wrocław mnie zachwycił, hala targowa to prawdziwy raj zakupowy, chętnie bym się tam zgubiła :) Nie słyszałam o Pomniku ani nie byłam na Panoramie ...fajnie było o tym poczytać u Ciebie. Pozdrawiam Ina

    OdpowiedzUsuń
  10. Czegoś mi tu jednak brakuje. A gdzie kolorowe stragany zastawione owocami i kolorowymi przyprawami... a wszystko tanie jak barszcz...

    OdpowiedzUsuń
  11. dzięki za spacer po Wrocławiu na Panoramie byłam 2 razy

    OdpowiedzUsuń
  12. Byłam we Wrocławiu tylko parę godzin ale to wystarczyło, żebym poczuła "Wroc-love" i nabrała apetytu na powrót tam. Piękne miasto a starówka mnie zachwyciła!

    OdpowiedzUsuń
  13. Zachwyca mnie wrocławska starówka.
    Wrocław to jedno z najpiękniejszych miast.
    Świetny post i zdjęcia...
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Już kiedyś pisałam...zazdrszczę Ci tego Wrocławia!!!

    OdpowiedzUsuń
  15. Dzięki za pokazanie Wrocławia z innej strony, ostatnio zawsze lądowałam na rynku. Dawno nie byłam w tych okolicach co pokazałaś.

    OdpowiedzUsuń
  16. To piękne miasto i dziękuję za oprowadzenie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękna ta hala targowa! Pomnik też robi wrażenie! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Wroclove to ja tez lubię, nawet bardzo! :) Ale w miejscach zwiedzonych przez Ciebie jeszcze nie byłam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam to miasto i mam same miłe z nim wspomnienia!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcenie chwili na umieszczenie komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...