środa, 23 kwietnia 2014

W miodowej krainie...

Całkiem nie dawno, wybraliśmy się do Kamiannej, chciałam Wam pokazać to urocze miejsce. Kamianna to wioska położona w województwie małopolskim, w powiecie nowosądeckim, w gminie Łabowa około18 km na północ od Krynicy-Zdroju. W centrum znajduje się kościół Nawiedzenia NMP - dawna cerkiew prawosławna św. Paraskewy, ośrodek pszczelarski znany z dużej produkcji miodu i produktów pszczelich, Centrum Apiterapii oraz Muzeum Pszczelarstwa. Dzień, w którym byliśmy w Kamiannej był troszkę niefartowny, gdyż wszystko było pozamykane:( ale co tam, pokażę to co na zewnątrz, a może się skusicie na przyjazd tutaj?
I na koniec parę słów o kościele Nawiedzenia NMP, dawnej cerkwi. Cerkiew zbudowana została w 1930 r. dla prawosławnych mieszkańców wsi. Od 1947 r. użytkowana była jako kościół rzymskokatolickiej parafii w Bereście. W Kamiannej istniała też cerkiew greckokatolicka, również p.w. św. Paraskewy z 1805 r., która została przeniesiona w 1949 r. do Bukowca na Pogórzu Rożnowskim, gdzie pełni funkcję świątyni rzymskokatolickiej. Cerkiew jest drewniana, wzniesiona w konstrukcji zrębowej, oszalowana. Zbudowana na planie krzyża greckiego. Ołtarz główny oraz dwa boczne wykonał w 1960 r. miejscowy artysta Józef Stefaniak.
 Kościół był zamknięty, to zdjęcie zrobione jest przez szybę:
A tu troszkę wiosny:
Dziękuję za wszystkie życzenia świąteczne. Pozdrawiam:)

30 komentarzy:

  1. Byłam w Kamiennej kilka lat temu gdyśmy jechali do Krynicy Górskiej. Ale miło sobie przypomnieć tę miejscowość i muzeum pszczelarstwa- dziękuję! Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak spaceruję "tu" czuję się jak w bajce:) Nie byłam tam. I mam wielką ochotę zobaczyć te miejsca:)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale tam jest bajkowo i kolorowo :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolejny zakątek, który warto zobaczyć, ale uważać trzeba na pszczoły:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak tam pięknie i kolorowo :-)
    pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawe miejsce, tylko tak daleko ode mnie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zacznę od końca czyli od Kościoła. Uwielbiam takie nieduże kościółki z pięknym wnętrzem . Ten jest cudny, zachwycił mnie od pierwszego wejrzenia:)

    Cudowna pasieka, śliczne domki dla pszczółek, mogłabym w jednym zamieszkać :) Wspaniała wycieczka:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dla pszczelarzy - raj. A i miłośnicy miodu pewnie miejscem zachwyceni.
    ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie wiedziałam o tym miejscu, a chętnie bym odwiedziła. Będę w weekend w Sączu, ale mam już plany i raczej nie starczy mi czasu na Kamianną. Muszę sobie zapisać i następnym razem się wybrać jak będę w okolicy.

    OdpowiedzUsuń
  10. Domki dla pszczół są urocze. Małe dzieła sztuki.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne ule i kościółek uroczy. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale przyjemnie powspominać czasy związane z Ziemią Sądecką. Pięknie zagospodarowany teren. Po za tym bardzo ciekawe pokazany fotoreportaż:) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Byłem , widziałem, znam. Może czas zamieścić fotke.. Ale miody w firmowym sklepie mają drozsze niż na targach zdrowej żywności.

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudne te ule - ja z racji mojego zawodu - jestem nimi po prostu zauroczona :)))

    OdpowiedzUsuń
  15. Ule naprawdę nietypowe. Dla pszczółek lubiących kolorowe kwiatki, domki jak z bajki :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajne domeczki dla pszczółek. Nie byłam i sądzę, że moja Asia bawiłaby się tam cudnie. Ile mamy pięknych miejsc w tym naszym małym kraju! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo interesujące miejsce - sądząc po Twoich zdjęciach. Pozdrawiam. Ala

    OdpowiedzUsuń
  18. Mam w planach to miodowe miejsce. W ubiegłym roku planowałam wyjazd do Kamiannej. Cudnie tam.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jakie piękne i pomysłowe rzeźby/ule :) Fajnie to musi wyglądać na żywo :)

    OdpowiedzUsuń
  20. ...no proszę jakie zmyślne ule :)
    Co do zamkniętego kościoła...takie czasy, też nie raz całuję klamkę i odchodzę...czasem udaje się coś tam, jak Tobie przez szybę, sfotografować z przedsionka, przez kraty...ale to nie to samo...:(
    Serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Miejsce miodzio! Zdecydowanie zachęciłaś mnie do wyjazdu tam, mam tylko nadzieję, że cerkiew będzie otwarta bo do drewnianych świątyń mam słabość ogromną!

    OdpowiedzUsuń
  22. Jeden z takich uli chętnie bym przygarnęła. Ehh Polska jest piękna. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Uli (i pszczelarzy) jest coraz mniej, a szkoda! Bo pszczoły są podobno zagrożone wyginięciem - coraz mniej kwiatów, coraz więcej pestycydów...
    Piękne te ule :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja taka miłośniczka skansenów, a nawet nie wiedziałam, że coś takiego istnieje. Odkrywam świat na nowo:) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  25. Gdzieś już o tej wiosce słyszałam. Śliczne miejsce i ciekawe.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Kiedyś byłam nad rzeką Kamienną, a dzięki Tobie poznałam wioskę, pszczeli zakątek niesamowity. Dzięki. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Kraina miodem (i mlekiem?) płynąca :) Ule jak z bajki. A kościółek klimatyczny bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  28. świetna wioska, warta odwiedzenia :-)

    OdpowiedzUsuń
  29. Moja żona tam była kilka lat temu. A więc z przyjemnością przypomniała sobie te ule na podstawie Twoich zdjęć

    OdpowiedzUsuń
  30. Ciekawe miejsce :-)
    Podczas weekendu majowego miałem przyjemność odwiedzić skansen pszczelarski w Swarzędzu. Równie magiczne miejsce :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcenie chwili na umieszczenie komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...