czwartek, 4 września 2014

nocny spacer po Toruniu

Uwielbiam to miasto! Ostatnio złapałam się na tym, że nie potrafię go zwiedzać, ja tam po prostu lubię być i cieszyć się każdą chwilą tam spędzoną. Co robimy w Toruniu zazwyczaj? Szwendamy się bez końca i jemy lody, bo najlepsze są od Lenkiewicza i to wcale nie jest reklama! Do Torunia przyjechaliśmy wczesnym wieczorem, po szybkim zameldowaniu się i ogarnięciu w hotelu ruszyliśmy na spacer.
Nasze kroki skierowaliśmy w stronę zamku, a właściwie to jego ruin. Ruiny zamku krzyżackiego w Toruniu są pozostałościami po pierwszej i jednocześnie najstarszej warowni krzyżackiej na terenie Ziemi Chełmińskiej. Wybudowany w Toruniu zamek był bazą wypadową do podboju Prusów i tworzenia na ich terenie potężnego państwa zakonnego. Komturski zamek, którego budowę rozpoczęto w połowie XIII wieku, składał się z zamku głównego, międzymurza i przedzamczy (północnego, górnego i dolnego). Zamek został zdobyty w lutym 1454 r. przez mieszczan Starego Miasta Torunia. Następnie zamek został rozebrany i urządzono sobie tutaj śmietnisko. Do dnia dzisiejszego zachowały się jedynie części fosy zamkowej i murów, dolne partie zamku głównego oraz "Gdanisko"
Tutaj wewnątrz, tak tylko spojrzeliśmy. Na następny dzień miała odbyć się jakaś inscenizacja.
Następnie udaliśmy się na Bulwar Filadelfijski, tutaj uwielbiam czas spędzać.
I widok na most Piłsudskiego: 
I już zdjęcie na moście:
Widok na Stare Miasto
Tutaj spędziliśmy dużo czasu i chyba milion zdjęć mamy:) Następnie poszliśmy na rynek, którego nie fotografowaliśmy:) Tutaj widok od strony Rynku na ulicę Szeroką:
Idziemy wzdłuż tej ulicy i dochodzimy do rozwidlenia, tuż przy Empiku skręcamy w prawo i zaraz po lewej stronie są moje ulubione i wspomniane wcześniej lody. Nie mogę sobie ich odmówić mimo, że jest już późno:)
I tutaj kończymy nasz spacer, czas iść spać! Na koniec pokażę Wam moje ulubione zdjęcie tego wieczoru:
W oddali, na ostatnim planie nowy most im. gen. Elżbiety Zawackiej. Oddany do użytkowania został w grudniu 2013 roku. 
Zostawiam serdeczne pozdrowienia i do zaś:) Paaa

15 komentarzy:

  1. Wieczorem Toruń jest jeszcze piękniejszy. Te ruiny dodają mu blasku. Tęsknię za nim...

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak jak Ty uwielbiam Toruń . Miasto z klimatem i pięknie jest nad Wisłą. Zdjęcia nocne przecudne !!!! Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ja dawno w Toruniu nie byłam ..... to miasto podoba się mi od zawsze i ma swój klimat :)
    Fajne zdjęcia, Ago :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Panorama Torunia od strony Wisły jest chyba jednym z najpiękniejszych widoków.
    Pięknie oświetlone ruiny zachęcają do spaceru :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O, tak, Toruń to jedno z najpiekniejszych miast Polski, powiedziałabym nawet, że może najpiekniejsze 'w swojej grupie' - może nie wiekowej, ale liczbowej...?
    :)

    OdpowiedzUsuń
  6. piękne te nocne fotki.
    Też lubię Toruń :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne nocne zdjęcia! Jedni do Torunia jadą po pierniki inni na lody :)
    Czekam na ciąg dalszy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Toruń to wspaniałe miasto, które od dawna mnie kusi. Mam go na pierwszym miejscu listy miejsc do odwiedzenia i mimo, że odwiedzam rocznie z setkę różnych miejsc to i tak nie trafiam do Torunia. Z wielką ciekawością czytam wszystko o Toruniu i oglądam zdjęcia. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie i romantycznie. Toruń to cudowne miasto a spacer w tak doborowym towarzystwie to sama przyjemność.

    OdpowiedzUsuń
  10. ...nocny Toruń ma magię! Ewidentnie!
    Zachwyciłam się :)
    Serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dawno mnie nie było w Toruniu. Piękne zdjęcia. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Pięknie wyszły zdjęcia. Bardzo mi się podoba ten stary podświetlony most na Wiśle. Ostatnio tu byłem nocą w Lipcu. Niestety zdjęć nie robiłem, bo lało :(
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetne zdjęcia. Bardzo lubię wieczorne spacery po miastach.

    OdpowiedzUsuń
  14. W Toruniu wydaje mi się że byłam niedawno a to już minęło 2 lata. To był również mój pierwszy raz w tym mieście. Spodobało mi się bardzo. Ale... była tylko w ciągu dnia a teraz widzę jak uroczo jest nocą:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Niestety nocnego Torunia nie miałam jeszcze okazji zobaczyć. Ale może już niedługo...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcenie chwili na umieszczenie komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...