piątek, 10 października 2014

Babia Dolina

Jesień piękna za oknem, a ja jeszcze ciągle w głowie mam lato. Porywam Was dziś do Józefowa.
Józefów to miasto w województwie lubelskim i powiecie biłgorajskim. Na początek to się troszkę pogubiliśmy i wylądowaliśmy w lesie:) Cudowna cisza, zero ludzi, no zobaczcie:
Kamieniołom Babia Dolina w Józefowie to najbardziej rozległy kamieniołom na Roztoczu Środkowym. Właściwie jest to całe pasmo kamieniołomów piaskowców i wapieni trzeciorzędowych. Kiedyś tu była wysoka góra, ale dzisiaj pozostała tylko dziura w ziemi.
Oficjalne kamieniołom w gminie Józefów jest nieczynny, ale nieoficjalnie to różnie z tym bywa:)
Piękny widok rozległego wyrobiska można podziwiać z wieży widokowej usytuowanej tuż przy kamieniołomie.
Kamieniołom w przeszłości był miejscem poligonu doświadczalnego dla żołnierzy udających się na misje do Afganistanu. Jego niesamowita sceneria wykorzystywana jest również podczas józefowskich wydarzeń kulturalnych i artystycznych.
Dzięki za Waszą obecność i super weekendu życzę! Ściskam:)

20 komentarzy:

  1. Ciekawe miejsce. Mnie nieznane.
    To polska Carrara, wprawdzie nie marmury ale piaskowce i wapienie. Też cenne surowce.
    Słonecznego, miłego weekendu:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam Lubelszczyznę. Te lasy, lasy, lasy. Wiele miejscowości Roztocza Środkowego otoczona jest lasami...A tego kamieniołomu nie znam i jaka ciekawa wieża ! Jak zwykle interesująca relacja i udane zdjęcia. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja tak na Ciebie czekałam w Tumie w pierwszych dniach sierpnia....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety nie udało się tam dojechać, a plany były...Dlatego też się nie odzywałam do Ciebie, miałam to zrobić na ostatnią chwilę jak będę na 100% pewna. Może następnym razem się uda? Pozdrówki!:)

      Usuń
  4. Byłam, co więcej, mogłabym znowu pojechac, bo najlepiej się czuję w tamtych rejonach, no, może poza okolicami Beskidu Niskiego i Bieszczad/ów;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niesamowite miejsce :) Ale zawsze znajdzie się jakaś parka, która musi koniecznie oznajmić całemu światu o swojej miłości. Nawet, jeśli są to zabytki, albo jakieś inne miejsca, które powinny oko cieszyć, a nie męczyć widokami jakichś serduszek ....

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękna okolica. Kamieniołom robi wrażenie, a wieża widokowa podkreśla swoja architekturą jego wyjątkowość. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne miejsce. Czuje jak się tam oddycha:)))) Jesień nas rozpieszcza i wciąż udaje lato . To są też plusy podczas spacerów:) Pozdrawiam serdecznie i życzę słonecznego weekendu:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo malowniczo wygląda krajobraz w kamieniołomie, szkoda, że nie wiedziałam o nim wcześniej gdy byłam w okolicy. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam takie miejsca. Można z nich czytać dzieje Ziemi, jak z książki.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wież jest piękna, ale widok mnie przytłacza- dewastacja matki ziemi.

    OdpowiedzUsuń
  11. Również staram się maksymalnie wykorzystać piękną jesień. Jeżdżę rowerem ile się da. I oby dało się jak najdłużej :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. ...piękne te wapienie i piaskowce, krajobraz i piękny i smutny...smutny, bo tak zryty :(
    Serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nigdy nie byłam w kamieniołomie i nie zwiedzalam tych regionów , może kiedyś ... Z wiezy na pewno widok był wspaniały. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam słabość do takich miejsc, jak kamieniołomy ^^ Nie wiem czemu - może dlatego, ze to taka troche namiastka gór - skalisty krajobraz, urozmaicony kamieniami i pagórkami :P
    Dlatego też bardzo podobał mi się Zakrzówek w Krk i kamieniołom w Krk Płaszowie (chociaż o tym, z racji jego smutnej historii najnowszej ciężko mówić "podobał się"... może raczej - przyciągał).

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Byłam tam kilka lat temu. Urocze miejsce:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pokazujesz nam bardzo ciekawe miejsca! Super zdjęcia! :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Ależ fajny ten kamieniołom tam znalazłaś :) Masz nosa ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nawet takie niepozorne kamieniołomy mogą okazać się ciekawym miejscem na wypoczynek :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcenie chwili na umieszczenie komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...