piątek, 24 października 2014

Zagroda Guciów

Zagroda Guciów znajduje się w przełomowej dolinie Wieprza, na szlaku łączącym Krasnobród ze Zwierzyńcem. Być na Roztoczu i tam nie zajrzeć to przecież grzech! W końcu w każdym przewodniku o tym miejscu można przeczytać:) No to pojechaliśmy!
Jeśli szukacie sielskich klimatów to polecam Zagrodę Guciów, jednak jak dla mnie jest tam zdecydowanie za dużo ludzi, a miejsce jest po prostu modne - takie moje spostrzeżenie. Sama zagroda to prywatny mini skansen, a zarazem gospodarstwo agroturystyczne. XIX-wieczna chałupa i stodoła oraz obora z początku XX wieku tworzą wiejską zagrodę, którą wpisano do rejestru zabytków. W chałupie i stodole obejrzeć można stare sprzęty, narzędzia i naczynia zasobowe. W oborze mieści się wystawa minerałów i skamieniałości roztoczańskich  - to pasja właściciela. W zagrodzie można zobaczyć także obrazy i rzeźby twórców z Roztocza.
Powiem Wam w sekrecie, że my z zagrody dość szybko uciekliśmy, ale wcześniej nie mogliśmy sobie odmówić spróbowania pysznego podpłomyka:)
Miłego weekendu dla Was i dużo słońca!

19 komentarzy:

  1. Byłam kilka lat temu, ale mało udana to była wizyta, lało jak z cebra;(

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne to Guciowo. ale....gęsto. Oj jak bym zjadła podpłomyka- nie mam pieca.

    OdpowiedzUsuń
  3. Byłam tam i moje spostrzeżenia pokrywają się z Twoimi. Zastanawiam się skąd ta popularność tego miejsca ?! Może stad, że panowała tam swobodna atmosfera i wszystkiego można było dotknąć?! Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię takie sielskie klimaty!
    Wiele rzeczy sama pamiętam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Fantastyczne miejsce!!!!Marzy mi się wypad na południe...ale od nas niestety,jest tak daleko...

    OdpowiedzUsuń
  6. Byłam dawno temu w Zagrodzie Guciów kiedy nie była jeszcze tak oblegana. Sielskie miejsce:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie byłam i daleko ode mnie więc wypad odpada. Dziś, teraz z Tobą Agu... spaceruję , nawet ślinianki pracują i czują podpłomyk:) Ciepło , a może dobre jedzenie tez przyciąga tłumy?
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  8. ale fajna chatka. Super zdjęcia! :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak sielsko :) "Zagroda Guciów"...świetna nazwa ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. O jakie chatki! łaaa!!! jak z bajki! :)))

    OdpowiedzUsuń
  11. Najbardziej podoba mi się nazwa - Zagroda Guciów.
    Pozdrowionka.

    OdpowiedzUsuń
  12. Pięknie tam więc nic dziwnego, że takie tłumy...Zagroda Guciów wygląda fajnie i klimatycznie i już sama nazwa zachęca do udania się tam...

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam takie miejsca . Kapliczka od razu przyciągnęła mój wzrok , cudna. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  14. Słyszałam już kiedyś o tym miejscu :) ale nigdy nie byłam. Miejsce wygląda na fajne, ale jak za duże tłumy, to dla mnie też żadna przyjemność w przebywaniu tamże.

    OdpowiedzUsuń
  15. Miejsce wygląda fajnie, ale z kolei jesli sa tam tłumy, to pewnie tez bym uciekała :p

    OdpowiedzUsuń
  16. Skansen i całe obejście zdecydowanie w moim klimacje, chetnie bym tam pobyła:))

    OdpowiedzUsuń
  17. Ładnie tam. Wydaje się, że sielsko. I kolorowo. Ale tłumy i mnie by pewnie stamtąd przegoniły :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Byłem w zagrodzie Guciów. Widokowo ładnie, natomiast nastawienie właścicieli, ta "modność"... też uciekłem. W pobliżu jest ciekawsze miejsce - młyn w Bondyrzu - serwują bardzo dobre ryby, jak ktoś lubi ryby i młyn też ciekawy, i nie ma tego modnego zadęcia...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcenie chwili na umieszczenie komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...