czwartek, 13 listopada 2014

W świecie bajek...

Zapraszam w sentymentalną podróż do Muzeum Dobranocek z wyjątkową kolekcją pamiątek z popularnych animacji dla dzieci. Jedziemy do Rzeszowa!
Założycielem muzeum jest Wojciech Jama, który przez wiele lat kolekcjonował pamiątki po bajkach PRLu. Z pasji kolekcjonerskiej powstała inicjatywa samorządowa i obiekt publiczny. W muzeum znalazły się oryginalne lalki grające w bajkach oraz przedmioty z wizerunkami bohaterów dobranocek. Cała kolekcja liczy ponad dwa tysiące eksponatów. W muzeum można spotkać dawne modele telewizorów, zestawy slajdów,  filmy na szpulach i kasetach czy wiele modeli projektorów. W sali projekcyjnej można obejrzeć najstarsze polskie dobranocki. Cóż więcej dodać? to trzeba zobaczyć!
Muzeum to świetne miejsce dla dzieci, ale i dorośli znajdą tu coś dla siebie! Fajnie wrócić do czasów dzieciństwa choć na chwilkę. Dziękuję za Wasze odwiedziny! Ściskam ciepło:)

22 komentarze:

  1. chyba by mi się podobało :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super! :) Na pewno bym tam przepadła :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Normalne bajki, to były czasy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale fajne:) nie wiedziałam, nie słyszałam, wpisuje na listę;)
    A w Pacanowie byłaś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pacanów to drażliwy temat:( Był w planach, ale skończyło się tylko szybkim przejazdem, bo już tak byliśmy z M. zmęczeni, że nawet z samochodu nie wysiedliśmy:( Wtedy było tylko: byle do Krakowa:)

      Usuń
    2. Oj, znam ból, ile miejsc tak potraktowałam, wstyd gadać;(

      Usuń
  5. OOO to coś dla mnie, czułabym się jak ryba w wodzie :)
    Zastanawiam się, kto ustala jakie bajki lecą w tv, przecież Bolek i Lolek, Krecik, Smerfy, Koziołek Matołek, Reksio i inne takie - one się nigdy nie starzeją ! Były też niefajne bajki - jak wtedy dla mnie - Ptyś i Balbina, Jacek i Agatka czy Pan Cerowany, ale nawet te dzisiaj wspomina się z sentymentem :)
    Pozdrawiam z mojej prywatnej Krainy Bajek ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fantastyczne muzeum. Przypomniałam sobie "Plastusiowy pamiętnik".
    No to "cześć Babina" ")

    OdpowiedzUsuń
  7. Z przyjemnością wybrałam się do Muzeum Dobranocek ;-) Jak fajnie powrócić do dzieciństwa, zrobiłaś mi ogromną przyjemność tym wpisem;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Popatrz, co to znaczy pasja?! Z miłości do bajek i dobranocek powstaje takie fantastyczne muzeum! Bardzo lubiłam oglądać " Misia Uszatka" , " Gąskę Balbinkę", " Piaskowego dziadka"... Była też taka bajka gdzie na początku występował lis i sroka. Oni się przekomarzali, dyskutowali i to było bardzo sympatyczne, rozwijające, dialogi kapitalne. Ale nie pamiętam tytułu tej bajki. Dziękuję za wspaniałą sentymentalną podróż po krainie bajek i świetną relację. Pozdrawiam i ściskam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Świat bajek to coś dla mnie...Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mieszkam niedaleko, ale nie byłam, rozmawiałam kiedys z dziewczynami które to prowadzą na jakims szkoleniu jak byłam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. ...jestem ciekawa czym Rzeszów mnie jeszcze zaskoczy :)
    Wspaniałe miejsce, dla dzieci PRL :)
    Serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajne miejsce :) Pokazujące, że kiedyś wieczorami dzieci oglądały normalne dobranocki.

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetne muzeum. Z przyjemnością dzięki Tobie wracam do tamtych czasów.

    OdpowiedzUsuń
  14. Całe moje dzieciństwo , z chęcia powróciłam do niego i do moich ulubionych bohaterów. Bardzo lubiłam Misia Uszatka . Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  15. Oj fanie tak wrócić do bajek z dzieciństwa. Jaka pojadę kiedyś do Rzeszowa, to koniecznie muszę się tam wybrać. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. O Bondziuniu! Kolargol, Plastek, Uszaty, Bolek i Lolek, Koziołek Matołek!!! Cudowne były te bajki! To były wspaniałe czasy... Teraz nie ma takich bajek... :(
    Świetne Muzeum, wzruszyłam sie ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo fajne miejsce. Dziękuje za polecenie ;)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Hej! Dzięki za ten spacer, podczas mojej wizyty w Rzeszowie muzeum było zamknięte i czułam wielki niedosyt. Zaspokoiłaś mój głód :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Chciałabym przytulić tego Misia Uszatka :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcenie chwili na umieszczenie komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...