poniedziałek, 15 grudnia 2014

zakupy:)

No powiem Wam, że średnio lubię łazikować po galeriach, ale jak muszę to idę:) No i dzisiejszy post będzie o galeriach. Zaczynamy od Łodzi i od Manufaktury. Jest to największe centrum handlowo-usługowo-rozrywkowe w Polsce.
Przyznam robi wrażenie, ale ja tam nawet nie weszłam do środka. Kto by robił zakupy, jak tam wiele się dzieje na zewnątrz. Nawet tłumy mnie nie przerażały, a to rzadkość:) W ogóle manufaktura to kompleks kilkunastu budynków. Kiedyś to było tętniące życiem imperium Izraela Poznańskiego! Macie ochotę na spacer? No to zaczynamy! To jest przędzalnia, w której teraz jest hotel Andel's:
Zaraz obok brama, zbudowana w latach 1878 - 1880:
I kantor fabryczny, który pełni teraz funkcje biurowe:
A to tkalnia, w której dziś są restauracje:
Warsztaty, w których obecnie też tak jak i w tkalni są restauracje i chyba sklepy jeszcze:
A tu warsztaty i tkalnia razem:
Tkalnia wysoka, teraz jest tutaj Muzeum Sztuki MS2:
Odlewnia, tutaj teraz jest sklep zoologiczny:
A to wykańczalnia czyli obecnie centrum rozrywki: kino, teatr...
Elektrownia, dziś to podobno imprezownia:
Zaraz obok dawna straż ogniowa i dzisiejszy pub o tej samej nazwie:
A to już bielnik, dziś jest tu m.in. fitness:
Kantor techniczny to dzisiejsza japońska restauracja:
Pałac, dziś jest to Muzeum Miasta Łodzi.
No i na koniec galeria handlowa:
Jak widać w Manufaktura to nie tylko zakupy. Czas moża tutaj też kulturalnie spędzić:) Nie wiem czemu, ale to miejsce skojarzyło mi się Centrum Biznesu i Sztuki - Stary Browar w Poznaniu:
 Tutaj już weszłam do środka:)
Pisząc tego posta jeszcze jedna galeria wpadła mi do głowy, znacznie mniejsza od tych - to Wzorcownia we Włocławku:
Klimat tych miejsc jak dla mnie był bardzo podobny. A Wy lubicie zakupy i szwendanie się po sklepach?

13 komentarzy:

  1. Pięknie to wszystko wygląda ale nie lubię robić zakupów w takich molochach.
    Przyznaję, że podoba mi się architektura tych wszystkich budynków. Być może dlatego, że są z pięknej czerwonej dawnej cegły?
    Aguś, jak zwykle bardzo ciekawy post i cudowne zdjęcia.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie lubię robić zakupów w takich miejscach...ale te łódzkie mają ciekawą historię...Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdjęcia robią wrażenie. Chodzenie po takim molochu zwłaszcza przed świętami to masakra, ale dobrze, że takie historyczne obiekty są na wyciągnięcie ręki. Pamiętać jednak trzeba, że kiedyś nie było tam w środku tyle blichtru i wygód. Co do funkcji, to niewiele się zmieniło, kiedyś wykorzystywano tam ciężką pracę robotników, a teraz wykorzystuje się ich portfele.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie i nie, ale Manufaktura mi sie podoba, choć, podobnie jak Ty, w srodku nie byłam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Już od dawna mam chrapkę na Manufakturę... :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie lubię Manufaktury, wolę Galerię Łódzką, tam mam fajne stoisko z pasmanterią na drugim piętrze. Ogólnie rzecz biorąc nie przepadam za robieniem zakupów w centrach handlowych. Udana relacja, jak zwykle świetne zdjęcia. Pozdrawiam i ściskam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dawne, już teraz zabytkowe, budynki przemysłowe - tak odbieram Manufakturę, a nie jako centrum handlowe. Mają dużą wartość historyczną. Muszę je kiedyś zwiedzić :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Moje zwiedzanie galerii trwa ok 15 minut. Zazwyczaj odwiedzam tylko Empik ewentualnie toaletę :) Tak było również w tym roku w Łodzi. Woleliśmy z żoną podziwiać starą architekturę niż tracić cenny czas chodząc po sklepach. A w mieście czekało jeszcze wiele innych, ciekawych miejsc

    OdpowiedzUsuń
  9. Chciałabym zobaczyś ten budynek,bo bardzo lubię oglądać to co się tak wielu osobom podoba,a słyszałam o Manufakturze dużo pozytywnych opinii.Podobnie jak o browarze w Poznaniu.I ten budynek mnie nie zawiódł,bardzo mi sie pdoobał.Niestety niewiele jest stylowych budynków handlowych.W trójmieście jest ich kilkanaście a żaden nie zachwyca swoją architekturą.Musze zawitać do Łodzi!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię się szwendać jak mam kasę lecz jak mam pustkę nie lubię , bo od razu mam stresa. Manufaktura robi wrażenie , fajne centrum. Pozdrawiam przedświątecznie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Znam Browar, czasem tam łażę, ale ogólnie męczą mnie takie galerie i nie jestem jakąś ich wielką fanką. Dobre chociaż to, że budynki nie niszczeją i tylko to.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak muszę to zaglądam do Starego Browaru, ale przed świętami, to nie ryzykuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Manufakturę znam i nawet lubię. W sumie, gdy jestem w Łodzi, to jakoś i Manufakturę odwiedzam :) Zakupy lubię, ale niezbyt często.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcenie chwili na umieszczenie komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...