wtorek, 6 stycznia 2015

Orszak Trzech Króli w Gorzowie Wielkopolskim

Witajcie, dzień 6 stycznia, spędzaliśmy w Gorzowie Wlkp. plan co prawda był inny, no ale co zrobić. Pogoda dzisiaj była taka sobie, troszkę mroźno, nie chciało się nigdzie wychodzić. Troszkę poszperałam i na necie przeczytałam, że dziś w Gorzowie można wziąć udział w Orszaku Trzech Króli - szybka decyzja idziemy. Powiem Wam, że ta impreza odbyła się tutaj pierwszy raz, a w całej Polsce przeszło ponad 300 takich orszaków. Orszak Trzech Króli wyruszył z Placu Grunwaldzkiego i przeszedł ulicami Mieszka I, Chrobrego i Sikorskiego - zakończył się przy „Gorzowskim Betlejem” czyli na Starym Rynku.
W orszaku uczestniczyli przebrani mieszkańcy miasta, uczniowie gorzowskich szkół oraz przedstawiciele wszelakich wspólnot i stowarzyszeń w sumie podobno było około 6 tys. osób.
Organizatorzy rozdawali korony oraz śpiewniki z kolędami:)
Na rozkaz prezydenta miasta trzej królowie wraz ze świtą rozpoczęli wymarsz. Po drodze spotkali się z Herodem i jego dworem. Pokazano walkę dobra i zła, a także rywalizację aniołów i diabłów o dusze. Na koniec Trzej Królowie oddali pokłon i złożyli dary Małemu Dzieciątku. A potem śpiewano kolędy. Ja śpiewałam w trakcie marszu, troszkę chyba za głośno, bo mnie teraz gardło boli. Zobaczcie jak to wszystko wyglądało:
I na koniec filmik:
A Wy uczestniczyliście dziś w Orszaku Trzech Króli?
P.s. Zdjęcia robiliśmy na zmianę z M. Film Jego autorstwa:)

30 komentarzy:

  1. Piękny orszak, fajna tradycja.
    A wystarczyło wpaść do Niepołomic ...
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No akurat 6 styczeń dopadł nas w Gorzowie:)

      Usuń
  2. Piękna uroczystość! Świetną relację nam przekazałaś!

    OdpowiedzUsuń
  3. Trzeba było ruszyć do Gdańska ....
    Zauważyłam piękne korony i niestety to brzydkie oblicze Gorzowa - ulce,zaniedbane kamienice i koszmarny plac. Najważniejsze, że ludzie ruszyli w wielkim tradycyjnym pochodzie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci w sekrecie, że w Gdańsku byłam ostatnio w liceum czyli dość dawno temu. Teraz podróż do Trójmiasta planuję, w sumie to już trzy razy mieliśmy jechać, termin ustalony, noclegi załatwione i zawsze coś wypadło i trzeba było odwołać. Mam nadzieję w tym roku się uda!

      Usuń
    2. mam nadzieję, że dojedziecie i zadowoleni będziecie :)

      Usuń
  4. Moi rodzice uczestniczyli dziś w takim orszaku, a mi się wyjśc z domku nie chciało, bo zimniutko...
    A szkoda, bo może miałabym teraz takie zdjecia jak Ty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj było wczoraj zimno:( Zima się rozkręca na całego!

      Usuń
  5. Bardzo dobrze wyglądało. Mnie, bardzo się taki marsz, podoba ! U siebie tego nie widzę i nie widziałam. O ile mnie pamięć nie myli.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też się podobało:) Powiem Ci, że w sumie chyba pierwszy raz uczestniczyłam w tej imprezie:)

      Usuń
    2. Powiem Wam dziewczyny, że to stara tradycja, ale dopiero niedawno wraca do łask, oczywiście dzięki nagłośnieniu przez media. Niepołomice ruszyły jako jedne z pierwszych, ten był to już chyba 4 . Wczoraj padł nowy rekord w ilości takich orszaków w całej Pl .

      Usuń
    3. Ozonko, u was aż dwa Orszaki szły :)

      Usuń
  6. ...u mnie byłaś :)
    Niestety, choroba mi nie pozwoliła wyjść z domu, żałowałam i żałuję, bo to pierwszy taki Orszak w Gorzowie...Świetna relacja, dziękuję!
    Serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie na tym orszaku myślałam o Tobie, czy jesteś czy nie:) Stawiałam jednak, że tak! Zdrowia życzę:)

      Usuń
    2. ...jak miło wiedzieć, że ktoś o mnie pomyślał :)
      Za życzenia dziękuję, mam nadzieję, że się spełnią!
      Serdeczności :)

      Usuń
  7. We Włoszech takie orszaki są organizowane praktycznie bez przerwy, U nich każda okazja jest dobra:) Fajnie, że u nas też coś takie zaczyna istnieć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mi się podoba ten pomysł z orszakami!

      Usuń
  8. Widać, że impreza zrobiona z dużym rozmachem i starannością. I dobrze :)
    U mnie takiego orszaku nie było, musiałabym jechać do Poznania, jak już. Nałykałaś się pewnie zimnego powietrza i gardło boli - skutecznej i szybkiej kuracji zatem Tobie życzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spoko tabletki na gardło poszły w ruch:) Tak, impreza była dopracowana!

      Usuń
  9. Witam Cię Agulcu w Nowym Roku,życząc by był on udany dla Ciebie i twoich bliskich.

    W Gorzowie nigdy nie byłam więc zafundowałaś mi super wycieczkę ze wspaniałą imprezą . Dzięki serdeczne :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Ino, Tobie też dobrego w Nowym Roku!

      Usuń
  10. Piękna relacja. Nie byłam na takiej imprezie . Przyznam szczerze, ze nawet nie wiem czy w pobliżu miałam.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Impreza była naprawdę udana:)

      Usuń
  11. Wspaniała relacja! Ja też wczoraj brałam udział w takiej imprezie, tyle, że w Łodzi. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo podoba mi się ta tradycja. Niestety nie uczestniczyłam . Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawie i kolorowo. W sumie fajna zabawa :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nigdy nie uczestniczyłam w takiej imprezie.
    Oglądałam jedynie w telewizji.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajna sprawa taki orszak, chętnie zobaczyłabym osobiście. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo fajny pomysł z tymi orszakami. Ostatnio cieszą się coraz większą popularnością. A ja niestety nie miałam jeszcze okazji uczestniczyć w tym niesamowitym "pochodzie królów".

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcenie chwili na umieszczenie komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...