czwartek, 8 stycznia 2015

Przejazdem w Świebodzinie

Parę dni temu postanowiliśmy wybrać się do MRU, no i wiadomo, aby dojechać do Międzyrzecza z Krakowa trzeba przejechać obok figury Jezusa Chrystusa Króla Wszechświata Świebodzinie. Skoro byliśmy już tak blisko to na chwilkę zjechaliśmy z drogi, by zobaczyć z bliska ową figurę.
Figura znajduje się na 16 metrowym nasypie i ma 36 metrów wysokości. Korona na skroni figury ma 3,5 metra średnicy i w całości jest pozłocona. Budowla swoim wyglądem nawiązuje do pomnika Chrystusa Odkupiciela w Rio de Janeiro. Głównym inicjatorem i pomysłodawcą budowy pomnika był proboszcz Miłosierdzia Bożego w Świebodzinie - ks. Sylwester Zawadzki. w 2001 r. rozpoczął działania zmierzające do wybudowania figury Jezusa Chrystusa Króla Wszechświata. Poświęcenie figury odbyło się w uroczystość Chrystusa Króla Wszechświata w dniu 21 listopada 2010r.
Teren wokół jest bardzo ładnie zagospodarowany. Wokół pomnika jest Droga Krzyżowa. Buduje się Dom Pielgrzyma, zresztą mam wrażenie, że pielgrzymki są tutaj non stop. Na koniec widoki na okolicę. Nie wiem jak Wy, ale ja na zdjęciach widzę wiosnę, a to przecież początek stycznia dopiero:)
Dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze! Ściskam:)

23 komentarze:

  1. Była tam w zeszłym roku. Jakoś lepiej to wygląda na Twoich zdjęciach niż w rzeczywistości:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie byłam tam jeszcze, ale wolałabym chyba zobaczyć figurę Jezusa w Rio de Janeiro. Pozdrawiam i sciskam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się nie ma, co się lubi, to się lubi, co się ma ;)

      Usuń
  3. Widziałam figurę tylko z daleka i mam mieszane uczucia co do słuszności postawienia jej. Wolę wiosnę na Twoich zdjęciach :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Faktycznie zdjęcia wiosenne ;)
    Ale ta figura... widziałam kilkukrotnie i... jakoś mnie nie przekonuje...
    Pewnie przez tę wielkość....

    OdpowiedzUsuń
  5. Parę dni temu była taka wiosenna pogoda? Niesamowite!
    Nie byłam tam jeszcze. Specjalnie nie pojadę. Chyba, że po drodze.
    Jestem zachwycona Twoimi "wiosennymi" zdjęciami.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedyś jadąc do Międzyzdrojów przejeżdżaliśmy koło Jezusa ze Świebodzina, ale mnie też coś nie za bardzo widzi się ten pomnik, chyba trochę przesadzony i tyle:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. He he jakoś nie mogę się do tego miejsca przekonać:)straszny kicz:)mało miejsca kultowego i modlitewnego,nie ma takiej atmosfery jak np,na Jasnej Górze czy w moim klasztorze w Wejherowie:)Ale każdy inaczej ocenia miejsca religijne:)I każdy znajdzie miejsce dla siebie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. jeszcze nie widzieliśmy go ani z bliska ani z daleka, ale zdjęcia przepiękne - może kiedyś, po drodze uda nam się tam wybrac :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Opinia publiczna podzielona na temat owej figury, jedni są za inni przeciw. Ja osobiście nie miałem jeszcze okazji obejrzeć z bliska. Nie planuję jechać specjalnie jej oglądać, ale jeśli będę gdzieś w pobliżu to chętnie sprawdzę jak się prezentuje na żywo ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. II. Nie będziesz czynił żadnej rzeźby ani żadnego obrazu tego, co jest na niebie wysoko, ani tego, co jest na ziemi nisko, ani tego, co jest w wodach pod ziemią! Nie będziesz oddawał im pokłonu i nie będziesz im służył, ponieważ Ja Pan, twój Bóg, jestem Bogiem zazdrosnym, który karze występek ojców na synach do trzeciego i czwartego pokolenia względem tych, którzy Mnie nienawidzą. Okazuję zaś łaskę aż do tysiącznego pokolenia tym, którzy Mnie miłują i przestrzegają moich przykazań. "-Dziesięć przykazań Bożych wg Biblii .Bożków obecni katolicy stawiają całe rzesza, obrazów całe masy.- takie czasy :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne zdjecia porobiłaś :) Chociaż sam obiekt to dla mnie kicz nad kicze, niestety.

    OdpowiedzUsuń
  12. Niesamowita jest figura Chrystusa ,fajnie ,że udało Ci się zrobić tak fajną relację dla nas.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Pogoda do zdjęć udała Ci się wyborna!
    Wiesz, że kiedyś przejeżdżałam mimo, robiłam zdjęcia i - skończyła mi sie karta, czy bateria, już nie pamietam, akurat w momencie, kiedy byłam tuż, tuz, a przystanek nie był w planach.

    Co do samej figury uczucia mam b.konkretne, czyli jestem przeciw, ale to przeciez bez znaczenia;)

    OdpowiedzUsuń
  14. ....ładne kadry :)
    Serdeczności :)

    Ps...na relację z MRU, bo jak mniemam będzie:), czekam, bo to moje ulubione miejsce :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Podoba mi się ten Jezus z otwartymi ramionami, bardziej niż ukrzyżowany :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Byłam w ubiegłym roku i uważam, że warto go zobaczyć, robi wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja też bym zjechała z drogi, żeby zobaczyć tę figurę. Jestem przekonana, że warto!
    Zdjęcia super!

    OdpowiedzUsuń
  18. POmnik jest potwirni kiczowaty, a okolica pięna. W lpcu przejeżdżałam całkiem blisko i chciałam się zatrzymać. Niestety, z powodu robót drogowych musiałam inną drogą jechać.

    OdpowiedzUsuń
  19. Moim zdaniem to marna kopia oryginału. Byłam i widziałam na własne oczy - kopię, a nie oryginał niestety. Też zajechaliśmy tylko dlatego, że byliśmy blisko i pchała nas ciekawość. Jedyne co mi się podoba to ten pomnik widziany z daleka w nocy, bo jest fajnie podświetlony.

    OdpowiedzUsuń
  20. Piekne zdjecia zrobiłaś ale na temat czy sie podoba czy nie nie powiem nic bo musiałabym zobaczyć na własne oczy:).
    Może uda mi się?

    OdpowiedzUsuń
  21. ... w tutejszych rejonach krąży dowcip ... kiedy wybudowano Biedronkę w Świebodzinie ?
    - odpowiedż - 5 lat przed chrystusem :) .. ja osobiście uważam iż te pieniądze można by przeznaczyć na bardziej potrzebne przyziemne sprawy np. na wyżywienie dzieci z domów dziecka

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcenie chwili na umieszczenie komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...