wtorek, 3 lutego 2015

Chełm

Lubię grzebać w zdjęciach, czasem coś szukam, czasem tak po prostu sobie wspominam. No i właśnie wczoraj miałam taki dzień i wiecie co znalazłam! Nigdy nie opublikowane zdjęcia z Chełma, - mają równy rok, ja zapomniałam o nich kompletnie:) Wizyta w tym mieście była bardzo krótka, spontaniczna, ale niezwykle udana. Tak szybko się pakowałam, że nawet aparatu nie wzięłam - pierwszy raz w życiu:D Zdjęcia robiłam komórką. Nawet planu na zwiedzanie nie miałam, wiedziałam, że chcę zobaczyć podziemia kredowe, ale się nie udało, bo nie wstrzeliłam się z godziną. No i tak przypominając sobie tamten czas postanowiłam Wam pokazać malutki fragment Chełma :)
Centrum miasta to miejsce po dawnym rynku - Plac dr Edwarda Łuczkowskiego. Od 2009 r. na rynku można zobaczyć odsłonięte pozostałości dawnego ratusza chełmskiego, który powstał w XV wieku.
Na placu Łuczkowskiego stoi zrekonstruowana studnia miejska - od razu wpadła mi w oko. Funkcjonowała ona od czasów średniowiecznych do końca XVIII wieku. Studnia stoi tuż fundamentach dawnego ratusza.
I na koniec pokaże Wam kiosk, ale nie taki zwykły, bo opatrzony herbem miasta jest drewniany i został zbudowany między 1900 i 1915 rokiem. W okresie międzywojennym użytkował go kupiec żydowski.
I to byłoby na tyle Chełma. Reszta zdjęć nie nadaje się do publikacji niestety:) Pozdrawiam Was zimowo, bo za oknem biało, aż miło!

22 komentarze:

  1. lubię po drodze ziwdzać mimo ze droga sie przez to wydłuża :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam szczerze, że w zimowej scenerii to mi się mało rzeczy podoba ;-)

    W Chełmnie nigdy nie byłam, pora nadrobić zaległości... ale dopiero wiosną... ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Byłam latem, też bardzo krótko, pewnie zdjęcia widziałaś. Mnie Chełm sie spodobał bardzo, chciałabym tam jeszcze wrócić, może być i zimową pora, czemu nie;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tam też nigdy nie byłam - daleko od nas ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie byłam, więc z przyjemnością oglądam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdjęcia z telefonu, ale jakie ładne :)
    Mi też się to niestety zdarza, ze zapominam o aparacie, co jest naprawdę dziwne ;)
    No więc pozostaje komórka ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawa studnia, no i kiosk oczywiście :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś mi się śniło, że jestem na jakiejś krajoznawczej wyprawie i nagle okazuje się, że nie zabrałem aparatu. Koszmar i wielki żal.....

      Usuń
  8. Świetnie, że grzebałaś w archiwum.
    Dzięki Tobie poznałam zimowy Chełm.
    Przypuszczam, że latem też jest piękny.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajne zdjęcia, super, że je opublikowałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawe miejsce, archiwum zawsze się przydaje.

    OdpowiedzUsuń
  11. Czemu teraz takich kiosków nie ma ! Studnia piękna i zdjęcia mimo ,że robione komórką również. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  12. Zdjęcia w zimowej scenerii wspaniale wpisuje się w tę porę roku. Te ryneczki są takie charakterystyczne dla naszych miast, ten w Chełmie - uroczy! Studnia i stylowy kiosk dodają temu miejscu specyficznego charakteru. Pozdrawiam i ściskam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Tak sobie myślę, czytając Twoje kolejne posty,ze poznaję z Tobą Polskę. W większości miast nie byłam a Ty przedstawiasz je tak pięknie,że chciałabym być w każdym miejscu zobaczonym u Ciebie na blogu. Chełm wygląda pięknie w zimowej szacie. Rynek mnie zachwycił. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajny opis miasta :) Fajne zdjęcia zrobiłaś!

    www.homemade-stories.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak tylko zacznie się lato mam zamiar odwiedzić podziemia kredowe:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie byłem. Przydało by sie tam wrócić z aparatem i latem ;) i zwiedzić te podziemia kredowe.

    OdpowiedzUsuń
  17. Kiosk rzeczywiście bardzo oryginalny, a studnia kojarzy mi się z Kazimierzem Dolnym. Fajne miejsce, podoba mi się:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ładna studnia.
    Szkoda, że tak mało zdjęć, ale dobrze, że chociaż jakieś ;) Zawsze jakaś pamiątka jest.

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo pięknie Chełm wygląda w zimowej szacie. :)

    OdpowiedzUsuń
  20. W Chełmie byłam też tylko przejazdem i podobnie jak Tobie nie udało mi się zobaczyć podziemi kredowych. Może jeszcze kiedyś uda mi się tam wrócić.

    OdpowiedzUsuń
  21. Wygląda bardzo ciekawie. W zimowej scenerii nawet uroczo:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcenie chwili na umieszczenie komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...