środa, 10 czerwca 2015

Gdynia - Orłowo

Orłowo to dzielnica Gdyni, położona w południowej części miasta - na granicy Gdyni i Sopotu. To właśnie tutaj Was dzisiaj zabieram. Szczególną wizytówką plaży w Orłowie jest, znajdujące się tu molo oraz znany w całej Polsce, Klif Orłowski. Wzdłuż niego przebiega nadmorska oraz leśna trasa spacerowa do Centrum Gdyni i Sopotu. Od kilku lat na plaży orłowskiej funkcjonuje, również Letnia Scena Teatru Miejskiego, ale to w lipcu i sierpniu.
Molo orłowskie wybudowane zostało w 1934 roku przez Kompanię Szkolną Batalionu Mostowego Wojska Polskiego z Modlina. Miało ono wówczas aż 420 metrów długości i 6 metrów szerokości. Ziimą 1949 roku sztorm zniszczył bezpowrotnie ponad połowę konstrukcji. Kilka lat później odremontowano pozostałą część molo, która ma obecnie 180 m długości. Dla mnie to taka miniaturka mola w Sopocie!
 Sesja ślubna:)
I wspomniany Klif Orłowski. Klif należy do Rezerwatu Kępy Redłowskiej.
Na jednej z ławek znajdujących się na skwerze przy molo, zobaczyć można pomnik siedzącego Antoniego Suchanka.
A to domek, w którym w 1920 roku Stefan Żeromski wraz z rodziną spędzał wakacje. Jest on jednym z zabytkowych budynków w Gdyni Orłowie. Obecnie dom jest siedzibą Towarzystwa Przyjaciół Orłowa.
Dziękuję za Waszą obecność! Ściskam!

26 komentarzy:

  1. Tak się zastanawiam, czy sie w te wakacje nad nasze polskie morze nie wybrać...? :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze uchwyciłaś ostatnie kutry, które ocalały. Szkoła Plastyczna i sławny marynista. Z roku na rok bardzo sie zmienia Orłowo ...Dla gdańszczan Orłowo to Orłowo (dawna wieś rybacka), a nie jakaś Gdynia- Orłowo. Lubię czytać Twoje opisy Trójmiasta- inne spojrzenie, nie tubylca.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię klify przy morzu, a pokazany mnie urzekł. Może w tym roku we wrześniu odwiedzę nasze morze. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam właściwie tam tak niedaleko, a jeszcze nie udało się dojechać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie tam. Dla nas Wrocławian jest to jednak ryzyko tam się wybrać...nie lubimy się przez piłkę nożną i już słyszałam o przypadkach, gdzie samochody z wrocławską rejestracją były niszczone...

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciągle mam ochotę tam wracać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. He he moje rejony:)Ale mam fajnie,że mam do Orłowa z 15 min:)Ależ mieszkam w pięknym regionie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Podobnie jak Agnieszka, ja też się zastanawiam czy przynajmniej na 2-3 dni nie wyskoczyć właśnie w te strony. Rok temu spacerowałem po Orłowie i plażowałem. Trochę kojarzą okolicę i lubię.

    OdpowiedzUsuń
  9. Chciałabym kiedyś zobaczyć taki klif, jak ten w Orłowie...Świetna relacja i zdjęcia. Pozdrawiam i ściskam

    OdpowiedzUsuń
  10. Widok rybackiej łodzi nad brzegiem morza - nie wiem dlaczego - zawsze mnie rozczula :)
    Serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń
  11. No i tu muszę się przyznać że Gdynię to zawsze tak po macoszemu. Gdańsk, Sopot a Gdynię to jak nie przejazdem , to zaliczone jedynie Akwarium. Następnym razem nie odpuszczę tego miejsca. Absolutnie nie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Pięknie tam, a widok na klif wart całej wycieczki :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mieszkać przy plaży, to jest dopiero luksus. Mam blisko, może podążę Twoim nadmorskim szlakiem. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Trochę daleko mam do morza ze śląska, ale za to chętnie czytam takie relacje, dzięki temu mogę zobaczyć choć trochę naszego morza. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Już dawno nie byłam nad polskim morzem :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Na miniaturke to to molo nie wyglada:) pieknie tam I tak cicho wyglada.

    OdpowiedzUsuń
  17. Lubię nasze morze, nadmorskie wioski i miasteczka, spacery plaża... ach
    Chciałabym tam spacerować:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Pięknie i nie aż tak turystycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Moje miejsca! Orłowo to jedna z najpiękniej polożonych dzielnic Gdyni a klif jest fenomenem na skalę europejską. Najfajniejszy jest spacer plażą z Orłowa do Gdyni Głównej. Albo do Sopotu.

    OdpowiedzUsuń
  20. Lubię tamte okolice. Orłowo i torpedownia to wspaniałe miejsca dla fotografów ;)Bardzo ciekawy post. Pozdrawiam i życzę miłego wieczoru :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Tam jest tak pięknie. A klif, każdego zachwyci. Byłam raz w Orłowie.
    Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
  22. Wiesz, mieszkam nad morzem od urodzenia, ale zdjęcia kutrów na plaży mogłabym oglądać bez końca. O molo nie miałam pojęcia i aż mi chyba troszkę wstyd ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Cudnie tam jest. te stare kutry robią klimat. Wierzę, że uda mi się tam w tym roku pojechać ponownie ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcenie chwili na umieszczenie komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...