piątek, 26 czerwca 2015

Góra Gradowa

Góra Gradowa w Gdańsku to wzgórze nad Śródmieściem z którego roztacza się widok na panoramę Głównego i Starego Miasta oraz terenów stoczniowych. Wysokość tej góry to zaledwie 46 metrów, chociaż niektórzy mówią, że 54. W każdym razie warto się wdrapać na górę, by podziwiać widoki.
Na szczycie stoi Krzyż Milenijny dla upamiętnienia 2000 lat chrześcijaństwa i 1000 - lecia Gdańska.
Prawdopodobnie w XII wieku istniał tu zamek Książąt Pomorskich. W XVI i XVII wieku postanowiono wybudować w tym miejscu fortyfikacje miejskie. Usypano ciąg wałów z bastionami i fosą. Projektantami linii obronnych byli Jan i Jerzy Strakowscy. W latach 90-tych rozpoczęto rewitalizację, powstało Centrum Hewelianum przybliżające historię tego miejsca oraz zachęcające do odkrywania tajemnic wszechświata. Teraz można spędzić tu czas głównie z dziećmi na nauce i zabawie. Najpierw widoki:)
 A potem spacer:)
My byliśmy tam tylko chwilkę, ale czuję, że mogłabym spędzić tutaj cały dzień:) Dzięki, że jesteście! Pozdrawiam i udanego weekendu:)

19 komentarzy:

  1. Uzmysławiasz mi, że mówiąc 'znam Gdańsk' jestem w tzw. 'mylnym błędzie':)))
    Pozdrawiam weekendowo, wciąż jeszcze z Krakowa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdańsk to jednak piękne miasto. Szkoda, że mam tam tak daleko...:(

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak sie zastanawiam ile Wy dni byliście w Trójmieście ? Widzieliście b.dużo, a na to jednak trzeba nieco czasu, aby dojechać, dojść itd. Gratuluję dobrej organizacji, przygotowania i kondycji !

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne są widoki z "wysokiej" góry na miasto . :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę pamiętać o tym wzgórzu jak będę w Gdańsku. Wspaniały widok na miasto.

    OdpowiedzUsuń
  6. Przyjemne miejsce do spacerowania i ładne widoki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna panorama, tam mnie jeszcze nie było, odkryłaś bardzo fajne miejsce!

    OdpowiedzUsuń
  8. widoki cudne, uwielbiam właśnie takie miejsca, gdzie można podziwiać przeróżne panoramy, dlatego najczęściej się na różne wieże wdrapujemy. :) w Gdańsku na dłuższym zwiedzaniu jeszcze nie byłam, więc sobie grzecznie zapisałam nazwę miejsca, żeby i tutaj wpaść, bo po zdjęciach widać, ze warto. :)
    pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Miejsce gdzie można wypocząć zerkając na miasto. Mam u siebie takich górek trochę i rozumiem Twoją chęć do pozostania tam dłużej.
    :))
    Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ładne widoczki z tej górki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniała panorama Gdańska z tej góry. Pozdrawiam gorąco !!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Panorama piękna, uwielbiam pomarańczowo-czerwone dachówki :) W Gdańsku nie byłam już wiele lat, ale pamiętam, że miastem byłam naprawdę oczarowana. Czuję, że trzeba wrócić i zobaczyć jeszcze takie mejsca nietypowe jak to! A w dodatku pełne historii.

    Pozdrawiam cieplutko i przepraszam za tak długą nieobecność!

    OdpowiedzUsuń
  13. ...coraz to nowe "rzeczy" pokazujesz w Gdańsku, zaplanowałam wyjazd za rok, wydrukuję Twoje posty, będą mi przewodnikiem! :)
    Serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń
  14. no musze przyznac, ze ciekawe widoki rozposcieraja sie z tej Góry Gradowej!

    OdpowiedzUsuń
  15. Najważniejsze że są wspaniałe widoki na miasto, nieważne ile wysokości ma góra.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Polecam też wstęp do Hewelianum. A widoki rzeczywiście piękne. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Z tej perspektywy jeszcze nie widziałam Gdańska.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcenie chwili na umieszczenie komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...