środa, 1 lipca 2015

Wejherowo

Na chwilę zrobimy przerwę od Gdańska i jedziemy do Wejherowa:) Trafiliśmy tu zupełnie przypadkiem. Wracaliśmy z Jastrzębiej Góry i M. nagle mówi, może pospacerujemy po Wejherowie, miasto jest po drodze, a my zobaczymy jak ono wygląda. Generalnie mnie dwa razy powtarzać nie trzeba:) Kompletnie nie przygotowani wyruszyliśmy na podbój Wejherowa. Było około 20-stej, a miasto już prawie spało. Tutaj wjeżdżamy, zdjęcie zrobione z dachu samochodu, M. prawie padł trupem, oczywiście usłyszałam, że zaraz mi aparat upadnie, bo ja już taka czasem niezdarna jestem. Całe szczęście nic takiego się nie wydarzyło.
Zaparkowaliśmy w okolicy ulicy 3 Maja, a tam niezwykle rzadki eksponat techniki pożarniczej - konna, trzyprzęsłowa, wysuwana, zabytkowa drabina pożarnicza wyprodukowana na przełomie XIX i XX wieku przez firmę „Magirus”, a zakupiona w 1907 r. przez miasto Wejherowo.
Kierujemy się w stronę rynku czyli Placu Jakuba Wejhera. Po drodze mijamy kościół pw. św. Stanisława Kostki:
I jesteśmy na rynku, podziwiamy Kolegiatę oraz Ratusz Miejski
A to już „Szlak Alfabetu Kaszubskiego”, który ma umożliwić poznanie najciekawszych miejsc w Wejherowie, a także poznanie języka kaszubskiego. Przyznam, że bardzo ciekawy pomysł, takich kolumn w mieście jest podobno już pięć.
Pomnik Remusa w Wejherowie. Jest to postać literacka, główny bohater jednej z powieści Aleksandra Majkowskiego.
W centralnym punkcie rynku stoi okazale pomnik założyciela miasta Jakuba Wejhera.
 O! i znowu „Szlak Alfabetu Kaszubskiego”
 Idziemy w stronę Pałacu Przebendowskich i Keyserlingków:
Teraz pałac jest siedzibą Muzeum Piśmiennictwa i Muzyki Kaszubsko-Pomorskiej. Oprócz zbiorów regionalnych, muzeum posiada również najstarsze, unikatowe dokumenty z początków miasta Wejherowa.
To był bardzo miło spędzony wieczór w Wejherowie. Jeszcze na koniec dostałam głupawki, nie wiem jak M. to wytrzymał. Zostawiam serdeczne pozdrowienia:) Paaaaaa

1. O, pomnik Remusa to chyba cos nowego, nie pamietam go, tej drabiny tez nie kojarze, trzeba będzie Wejherowo nawiedzić,,:)

1. Jeszcze całe dwa miesiące wakacji więc może się uda?

2. Interesujący jest Szlak Alfabetu Kaszubskiego. Wcześniej o nim nie słyszałam.
    Miasto ładne, warte zobaczenia :)

3. Ładne miasto, a nigdy w nim nie byłam. Pozdrawiam i ściskam.

4. Mnie też nie trzeba byłoby powtarzać dwa razy.Też lubię taki spontan. Niestety nieczęsto mi się to zdarza. pozdrawiam

5. W Wejherowie byłam kilkakrotnie ale nie zwiedziłam go tak dokładnie jak z Tobą. Dzięki i pozdrawiam !!!!

6. Wejherowo, to bardzo ładne miasto, dawno już w nim nie byłam. Jednak widzę, że wiele się zmieniło i warto je odwiedzić. Pozdrawiam serdecznie :)

7. Ladnie i rzeczywiscie wyglada na to, e miasto juz spalo :)

8. Rzeczywiście trochę tam pustawo, ale naprawdę ładnie...

9. O, jakie ładne, zadbane, gustowne...
    Serdeczności :)

10. Czasem takie spontaniczne decyzje są właśnie najlepsze :) Nawet się nie spodziewamy jakie perełki możemy odkryć - tak jak Wejherowo! Śliczna starówka, uliczki i kamienice. Miasteczko z prawdziwym urokiem.. i jakie spokojne!

11. A ja nie byłam, bo czas nigdy na to nie pozwalała a ludziska z Trójmiasta zawsze mówią, że nie warto, że tam nic nie ma.
    A wycieczka - proszę .. udana :)!

12. O Wejherowie wiele słyszałam, ale nigdy tam nie byłam, a widzę, że warto byłoby tam pojechać:)

13. Lubię odwiedzać to miasto. Uwielbiam wędrówkę po Kalwarii. :)

14. W Wejherowie byłam dawno, dawno i na pewno nie było jeszcze Szlaku Alfabetu Kaszubskiego, a uważam to wspaniały pomysł. Pozdrawiam.

15. Ciekawe miasto warte odwiedzenia :)

16. Niemalże podróżując wzdłuż wybrzeża przez kilka ostatnich lat, niestety ale jeszcze do Wejherowa nie dotarłem. Zawsze jednak mnie kusiło, żeby i tam zawitać. Zwłaszcza widząc rozpiski w SKM-kach, gdzie jest naniesiona stacja Wejherowo :)

17. Wejherowo ( razem z Rumią i Redą ) tworzy Małe Trójmiasto Kaszubskie. Kiedyś bywałam tam dosyć regularnie i teraz dzięki Twoim zdjęciom widzę, jak bardzo się zmieniło. Ja je pamiętam jako nieciekawe i mało atrakcyjne miasteczko i fajnie wiedzieć, że się zmieniło i wyładniało.

18. Jak ja dawno tam byłam... Przydało by się tam kiedyś wybrać :-)
    Piękne zdjęcia :-)

19. W Wejherowie bywam często. Miło popatrzeć na to miasto innym okiem. Też jest pięknie :) Pozdrawiam

20. Bardzo przyjemnie się z Tobą spacerowało po Wejherowie, tym bardziej, że nigdy tam nie byłam...
    Pozdrawiam :))

21. Nabrałam ochoty aby jadąc do Trójmiasta pojechać troszkę dalej i zajrzeć do Wejherowa.Pozdrawiam.

22. Ładnie się prezentuje to miasto. My do niego nie dotarłyśmy, ale z dzieciństwa pamiętam wspomnienia kuzynki, która w Wejherowie bywała na koloniach- to taka prawie mityczna nazwa była ;)

23. kiedyś, w bardzo odległych czasach, byłam niedaleko na koloniach i zawieźli nas tam na wycieczkę. ;) niestety kompletnie nic mi w pamięci nie zostało, bo wszystkie Twoje zdjęcia oglądałabym jakby widziała te miejsca po raz pierwszy. podejrzewam, że sporo się tam zmieniło. a wygląda to miasteczko bardzo przyjemnie, aż miło byłoby się tam znowu przespacerować. szczególnie te kolumny z językiem kaszubskim bardzo mi się podobają. ;)
    pozdrawiam.

24. Zdecydowanie do Wejherowa muszę się kiedyś wybrać. Zawsze tylko przejazdem i nie ma czasu na dłuższe zwiedzanie. A warto, jak widzę :)

Dziękuję za poświęcenie chwili na umieszczenie komentarza :)