wtorek, 1 września 2015

nad Motławą

W tym poście (klik) zostawiłam Was tuż przed Zieloną Bramą. Teraz czas zobaczyć co znajduje się dalej. Tym razem samochód zostaje w pobliżu wyspy Ołowianki, a my idziemy na spacer.
W dali zabytkowe spichlerze "Panna", "Miedź" i "Oliwski"
Dreptaliśmy sobie nowymi deptakami po Wyspie Spichrzów, byliśmy na Wyspie Ołowianki, zobaczyliśmy Sołdka, Gdańskiego Żurawia z bliska, szliśmy Długim Pobrzeżem to był bardzo udany poranny niedzielny spacer. Zapraszam do obejrzenia zdjęć.  Brama Straganiarska:
Tutaj Brama Świętojańska:
A to już wspomniany Sołdek - pierwszy zbudowany przez polski przemysł stoczniowy statek pełnomorski. Statek zwodowano 6 listopada 1948 roku. Zgodnie z wcześniejszymi decyzjami jednostka miała nosić nazwisko przodującego stoczniowca. Był nim traser Stanisław Sołdek. Matką chrzestną została jego żona Helena. W ciągu 31 lat eksploatacji statek przewiózł ponad 3,5 miliona ton ładunku i zawinął do ponad 60 portów.
Brama Świętego Ducha:
 Brama Mariacka, a za nią moja ulubiona uliczka, ale o tym już Wam pisałam:)
 Brama Chlebnicka:
 A tutaj w dali Brama Krowia:
 I znowu te najpopularniejsze widoki Gdańska:)
Żuraw, dawny dźwig portowy - to obok fontanny z Neptunem - najbardziej wyrazisty symbol Gdańska. Usadowiony jest pomiędzy pylonami Bramy Szerokiej nad Motławą. Jest jedną z filii Centralnego Muzeum Morskiego w Gdańsku. Jest to najstarszy zachowany dźwig portowy w Europie.
 Mini Żuraw:)
A to już Spichlerz "Błękitny Baranek"  czyli Centrum Edukacji Archeologicznej oraz oddział Muzeum Archeologicznego
 I znowu kończymy naszą wędrówkę na Bramie Zielonej:)
 Czas ruszać dalej. Po drodze mijamy jeszcze Bramę Stągiewną:
Dziękuję za wspólny spacer. Pozdrawiam serdecznie!

24 komentarze:

  1. Podczas kilku moich wizyt w Gdańsku była nieciekawa pogoda, a tu proszę, na Twoich zdjęciach bezchmurne niebo i słońce. I taki Gdańsk chciałabym oglądać zawsze!

    OdpowiedzUsuń
  2. Z ciekawych miejsc robiłaś zdjęcia- fantastyczne ujęcia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za ten wspaniały spacer tym bardziej, że dość dawno w Gdańsku nie byłam. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Gdańsk jest piękny, a jeszcze ten błękit nieba.... naprawdę uroczo!

    OdpowiedzUsuń
  5. Kilka z tych bram widziałam osobiście, ale Ty jesteś skarbnicą wiedzy, na temat całej Polski, więc nic dziwnego, że znasz ich duuuuuuuuuużo więcej :)
    Cmok jak smok :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniałe zdjęcia, przepiękny Gdańsk. Dawno już tam nie byłam...
    Rewelacyjna relacja. Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne zdjęcia! Dawno nie byłam w Gdańsku, chyba czas na odwiedziny :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Po raz kolejny bardzo przyjemnie spacerować po GDN :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeśli chodzi o brame Straganiarską: na budynku jest tabliczka, że w latach 50/60 mieszkał tam Zbigniew Cybulski. Natomiasta kilka lat temu podczas urlopu, wynajmowaliśmy z żoną pokój w budynku bramy Straganiarskiej. Jedno z okien na piętrze, w prawej wieżyczce to była łazienka. Widok na Motławę, gwar na pasażu do 2 w nocy... Miło wspominam tamten pobyt w Gdańsku.

    OdpowiedzUsuń
  10. Gdańsk to bardzo piękne miasto, gdzie miło można spędzić czas. Dawno tam nie byłam, dziękuję za przypomnienie jak tam ładnie :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pospacerowałem i przypomniałem sobie, jak tam ładnie. Piękne zdjęcia.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajnie tak zobaczyć Gdańsk oczami kogoś innego. Co ciekawe, ostatnio przechodziłam Bramą Krowią i nawet nie wiedziałam, że się tak nazywa.

    OdpowiedzUsuń
  13. Miasto żyje dzięki temu , że i rzeka żyje...
    Serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne zdjęcia. Zazdroszczę tych bram.bo gdy mówię o dwóch bramach mojego miasta ,to niestety nie mogę ich pokazać.Pozdrawiam i ściskam

    OdpowiedzUsuń
  15. Lubię te okolice, kwintesencja Gdańska. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Przyjemny spacerek nad Motławą. Lubię Gdańsk i całe Trójmiasto. Pozdrawiam ciepło !!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajne nazwy mają te bramy ;))
    Bardzo przyjemny spacer :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ze swoja uroda Gdansk powinien zyc z turystyki wylacznie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne niebieskości nieba i wody; ładną miałaś pogodę. Urocze zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny spacerek nad Mołtawą.
    Pogodę mieliście Super.
    Uwielbiam takie niebieskości nieba.
    Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękna fotorelacja znad Motławy. Super! Piękne miejsce! Pozdrawiam i zapraszam do siebie! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Łaziłam tymi rejonami na początku roku. Gdańsk mnie bardzo elektryzuje. BARDZO!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcenie chwili na umieszczenie komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...