piątek, 25 września 2015

w piernikowym mieście...

Jak już wiecie, uwielbiam Toruń. Od jakiegoś czasu staram się to miasto odwiedzać co roku. Tym razem wyjazd do Torunia był odkładany dwukrotnie. Mieliśmy pojechać w lipcu na Festiwal Piosenki i Ballady Filmowej - nie wyszło, trudno. Kolejny pomysł na wypad to Bella Skyway Festiwal, ale niestety obowiązki nie pozwoliły na ruszenie się z domu. Już chyba się pogodziłam z tym, że w tym roku nie poszwendam się po Toruniu, nie zjem lodów od Lenkiewicza...no trudno! To był bardzo spontaniczny, weekendowy wyjazd. Udało się! No i trafiliśmy na Święto Piernika:D Zupełnie przypadkowo. Także, ten w tym roku lody zjedzone tylko raz, ale za to pierników całe mnóstwo. Zapraszam zatem do obejrzenia zdjęć z naszych spacerów:)
A tutaj Żywe Muzeum Piernika, o którym pisałam już tutaj(klik)
Chciałam zrobić zupełnie inne zdjęcie, ale grupka chłopaków mi na to nie pozwoliła...Wraz ze zdjęciem przesyłam Wam serdecznie pozdrowienia chłopaki!
A to już zaskoczenie tego roku. W Toruniu oprócz Żywego Muzeum Piernika istnieje także Muzeum Toruńskiego Piernika, mieści się ono przy ul. Strumykowej 4, w byłej XIX-wiecznej fabryce pierników należącej do rodziny Weese. Tak jak pisałam wcześniej - trafiliśmy na Święto Piernika i sporo działo się w muzeum. Szkoda, że na warsztaty pieczenia pierników się nie załapałam, ale już na zwiedzanie owszem. 
Idziemy do piwnicy, gdzie znajduje się wystawa "Piernikowe korzenie - od formy do pieca"
Natomiast pierwsze piętro to ekspozycja "Piernik w salonie, kuchni, sklepie i klubie"
Pewnie się zastanawiacie, które z tych dwóch piernikowych muzeów jest fajniejsze? Musicie się przekonać sami, ja jednak wybieram Żywe Muzeum Piernika:)
I to już koniec...wrócę tutaj za rok! Dobrego weekendowania Kochani!

25 komentarzy:

  1. Dużo świetnych zdjęć! Toruń rzeczywiście jest piękny! Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. No i cały czas kusicie tym Toruniem,o piernikach nie wspomnę...:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne miasto, niestety tylko raz tam byłam...

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale się Wam fajnie trafiło :)
    Też lubię Toruń :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jedno z piękniejszych miast! Cudowna architektura, cudne detale, pierniki...i, o tym nie wiedziałam, Bar Miś :) Ciekawe czy podają tam puree z dżemem :)
    Serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zaspokoję Twojej ciekawości, bo niestety tego nie wiem:(

      Usuń
  6. A widzisz, ja tez miałam plany, ale ne wyszło, przez te cholerne upały:(
    Ale, ale, widze kilka detali, które przeoczyłam, będąc w ubiegłym roku. I w Misiu nie byłam, za to w Głogowie zagladałam, znasz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety tego w Głogowie nie znam, ale będę o nim pamiętać:)

      Usuń
    2. Puree z dżemem raczej nie podają, ale czas faktycznie tam się zatrzymał na latach 80

      Usuń
  7. No i w końcu trafiłaś :) warto, stare miasto jest przepiękne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ooo lody u Lenkiewicza chętnie bym znowu zjadła. :) i w ogóle pojechałabym jeszcze raz do Torunia, bo nam pogoda podczas wizyty nie dopisała i głównie padał deszcz. i bardzo żałowałam, bo przepięknie miasto wygląda, nawet w deszczu. :)
    pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Toruń jest piękny, ma wyjątkowy klimat. Odżyły wspomnienia a właściwie powtórzyłam spacer z Tobą po Toruniu. :)
    Pierniczki mniam:)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne zdjęcia i super fotorelacja! Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Będę w Toruniu w październiku. Przypomnę sobie wszystkie zaułki Starego Miasta :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetna fotorelacja z wizyty w Toruniu, dzięki za przybliżenie tego ciekawego miasta :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Obiecałam sobie, że nie będę się rozczulać nad tym, jak bardzo uwielbiam to miasto, ale po prostu widząc te wszystkie miejsca, nie da się nie docenić wyjątkowości Torunia.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ostatnio słyszę i widzę, że duzo osób odwiedza Toruń. Powoli Wam zazdraszczam, bo zupełnie się nie dziwię na taki wybór polskiej destynacji. To piękne miasto, no i te pierniczki...mniam :)))

    OdpowiedzUsuń
  15. Pięknie oddałaś urok tego miasta a na takiego pierniczka też chętnie bym się skusił :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne miasto:-) Uwielbiam Toruń:-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Toruń bardzo mi sie podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Toruń to jedno z najbardziej urokliwych miast w naszym kraju :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo ładne mają centrum.

    OdpowiedzUsuń
  20. Aguś, przepiękna relacja i jak zwykle świetne zdjęcia.
    Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
  21. Takie spontany najlepsze :) Mój wypad też był udany, chociaż nie aż tak szczegółowy :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcenie chwili na umieszczenie komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...