wtorek, 17 listopada 2015

Zalew Zakrzówek

Porywam Was dzisiaj nad Zalew Zakrzówek, który znajduje się dość blisko centrum Krakowa. Dawno, dawno temu była to wieś, którą włączono do Krakowa, a teraz obszar należy do Dzielnicy Dębniki. Lubię to miejsce:)
Zalew Zakrzówek otoczony jest z każdej strony stromymi skałami. Charakteryzuje się niezwykle przejrzystą, błękitną wodą. Zalew jest pozostałością po dawnym kamieniołomie wapienia, w którym w czasie II wojny światowej pracował Karol Wojtyła.
Legenda mówi, że mistrz Twardowski prowadził tutaj szkołę magii i czarnoksięstwa, w której doszło do wybuchu laboratorium i tak powstał Zalew Zakrzówek.
Zalew Zakrzówek składa się obecnie z dwóch zbiorników, które łączy wąski przesmyk. Woda aż kusi do kąpieli, jednak kąpiel w zalewie jest obecnie zabroniona. Nurkowie mogą tutaj poszaleć, bo na dnie czekają na nich m.in. duży fiat, autobus, furgonetka, łódź czy samolot. Centrum Nurkowe Kraken obecnie dzierżawi teren akwenu.
Znacie to miejsce? Lubicie?

34 komentarze:

  1. Właśnie tak patrzyłem, że to chyba skały wapienne a tu okazało się, że był to kamieniołom. Będąc kilkukrotnie przecież w Krakowie jakoś nie pomyślałem żeby tam pojechać. Ale może następnym razem. Czemu nie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaskakujący jest ten wodny pejzaż z blokami w tle. A nasze akweny skrywają ciekawe tajemnice...

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak blisko centrum miasta, a tak piękne i spokojne. Myślę, że można się tutaj dobrze wyciszyć i naprawdę odpocząć od miejskiego chaosu. A w dodatku jaka czysta, błękitna woda! Południowa polska jest niesamowita.. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zakrzówek jest jakimś fenomenem- piękne miejsce w środku miasta, warte zachowania i wymagające ochrony, a z drugiej strony ciche i spokojne to ono nie jest, szczególnie w letnie weekendy ;) Pięknie Ci na zdjęciach wyszedł

    OdpowiedzUsuń
  5. Znam to miejsce dokładnie :) Również pod wodą :) Mam tą przyjemność, że spędzam tam czesto całe dnie :) Na moim blogu zamieściłam kiedyś zdjęcia spod wody :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://dalekoniedaleko.blogspot.com/2014/11/podwodny-zakrzowek.html?m=1

      Usuń
  6. Mój Syn robił w sezonie ślubnym sesję fotograficzną na Zakrzówku. Kiedy obejrzałam fotoalbum byłam zachwycona...bajkowe miejsce, niezwykły urok...

    OdpowiedzUsuń
  7. Znam i lubię :D kolor wody jak mało gdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo malownicze miejsce, o którym nie miałam pojęcia. Ładne zdjęcia i cała fotorelacja. Pozdrawiam i ściskam

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne zdjęcia. Zbocza robią wrażenie!:-)

    OdpowiedzUsuń
  10. kolor wody przy skałach robi wrażenie śródziemnomorskie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Podobno okolice zalewu Zakrzówek zamieszkuje największe w Polsce skupisko niejadowitego węza -gniewosza plamistego? Ładne miejsce sobie wybrał;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Żałuję, że nigdy tam nie dotarłam. To jest bardzo piękne, klimatyczne miejsce.
    Zachwycający kolor nieba i wody.
    Pozdrawiam serdecznie:)*

    OdpowiedzUsuń
  13. Oaza spokoju. Ładne krajobrazy, a woda mieni się różnymi kolorami. Nie mam daleko, może kiedyś się tam wybiorę.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Byłam tam raz, dość dawno temu, jeszcze przed czasami cyfrówek. Udało Ci się uchwycić to miejsce dokładnie tak jak je zapamiętałem.

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Naprawdę świetne miejsce. Nie mogę dojść do tego, jaki kolor ma ta woda:-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne krajobrazy. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale mi przypomniałaś fajne miejsce, w które często kiedyś jeździłam... Dziękuję Ci za to :)))))

    OdpowiedzUsuń
  18. Urocze miejsce . Skały tworzą ten klimat. Wiele pięknych i mało znanych jest miejsc w Polsce. Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  19. Osobiscie miejsca nie znam, ale na Twoch zdjeciach prezentuje sie bardzo przyjemnie:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Niezwykle malownicze...
    Serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Niektóre zdjęcia wyglądają bardzo egzotycznie, kolor wody momentami przypomina ciepłe morza a skały śródziemnomorskie wybrzeże:). Tym bardziej cieszy fakt, że to nasze ojczyste miejsce.

    OdpowiedzUsuń
  22. A wiesz ze nie znam?! Kurtynka jak mogłam przegapić takie cudeńko?

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie znam tego miejsca osobiście tylko ze słyszenia, ale wygląda naprawdę pięknie. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Dawno tu nie byłam, choć jest to jedne z najpiękniejszych miejsc Krakowa.
    Mam w planie wybrać się wreszcie :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Wspaniałe wygląda jezioro otoczone skałami. Skoda, że nie można się kąpać. Za to nurkowie mają świetną zabawę. :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Przepiękne miejsce, a Twoje zdjęcia są cudne.
    Pozdrowionka!

    OdpowiedzUsuń
  27. Ciekawe miejsce. A skąd wzięły się na dnie zalewu pojazdy? Czyżby je ktoś tam umieścił z premedytacją, czy zostały zalane?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zostały po prostu zalane...teraz jest to raj dla nurków:)

      Usuń
    2. Część została umieszczona tam przez nurków. Mamy tam samoloty, autobus, trabanta i policyjne wozy :)

      Usuń
    3. o! Widzisz, nie wiedziałam o tym. Dziękuję za info:)

      Usuń
  28. To jest ten sławetny Zakrzówek, gdzie pewna studentka zorganizowała wielką imprezę? :D
    Pogoda Ci dopisała, słońce nadało pięknych barw fotografiom.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcenie chwili na umieszczenie komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...