niedziela, 20 grudnia 2015

Ślimak...

...czyli czas wybrać się z okolice Starego Sącza, a dokładniej do Woli Kroguleckiej. To właśnie tutaj powstała niedawno platforma widokowa w kształcie ślimaka, choć co niektórzy mówią o niej ufo. Sam dojazd nie jest trudny, właściwie podjeżdżamy pod samą górę, potem tylko 300 metrów na piechotę i już jesteśmy. Co prawda tuż przy platformie jest parking, ale dla niepełnosprawnych, niestety sporo ludzi tam wjeżdżało, specjalnie patrzyłam czy mają odpowiednie uprawnienia, niestety nie mieli...W ogóle na górze jest też wiata z paleniskiem, huśtawki dla dzieci oraz toaleta przystosowana dla niepełnosprawnych. Bardzo fajnie to wszystko jest urządzone. Idziemy...
Platforma mieści się na górze Wola - 550 m n.p.m. oraz około 200 m nad Doliną Popradu To idealne miejsce, z którego widać panoramę Beskidu Sądeckiego i Wyspowego, a czasem nawet i Gorce. Warto dodać, że Wola Krogulecka to najwyżej położona miejscowość w gminie Stary Sącz. Obok przebiega niebieski szlak prowadzący na Makowicę. Ślimak został zaprojektowany przez architektów Annę i Wojciecha Świątków.
Wiało okrutnie, widoczność również nie zachwycała, niestety. Mimo wszystko polecam to miejsce, tutaj jest wspaniale o każdej porze roku.
 Powoli wracamy...
 I jeszcze panorama:)
 Słońce chyli się ku zachodowi, w tle Stary Sącz:
Miłego tygodnia i spokojnych przygotowań świątecznych Wam życzę:)

18 komentarzy:

  1. Widziałam info o tym ślimaku, trzeba się będzie wybrać i popatrzeć. Zastanawiam się, jak to miejsce wtapia się w krajobraz?

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowne miejsce, te panoramy i widoki. Cudo! Pozdrawiam i zachęcam do wzięcia udziału w plebiscycie na Podróż Roku na moim blogu! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe miejsce i widoki przednie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Podoba mi się, taki ślimak :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie byłam tam nigdy, ale koniecznie muszę, bo uwielbiam widoki. Moja dalekowzroczność ma wtedy pole do popisu:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdrowych, pogodnych Świąt i wiele pozytywnych wzruszeń w czasie spotkań rodzinnych i przyjacielskich.

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajne miejsce :) Trochę ładnych widoczków sobie złapaliście :)
    A niepełnosprawnych to się nam ostatnio namnożyło, że hej. Tych fizycznie i umysłowo, często te niepełnosprawnosci idą ze sobą w parze, niestety.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ślimak ciekawie prezentuje się na tle takich okrytych mgiełką widoczków. Fajne miejsce, by popatrzeć, odpocząć, podumać...

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja również życzę miłych świąt! A zdjęcia są świetne, jak zawsze zresztą! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny ten ślimak, piękne zdjęcia gór! Pozdrawiam i sciskam

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie wiedziałam o tym miejscu i dlatego nie dotarłam tam jeszcze. W lipcu byłam w Starym Sączu. szkoda.
    Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny pomysł, faktycznie jak ufo wygląda;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo interesująca konstrukcja. Jak się trafi na pogodę, to widoki będą, że ho ho :)
    pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Kiedy byłam w tych okolicach jeszcze nie było ,,ślimaka".Może kiedyś tam powrócę.

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne widoki mieliście z tego miejsca.
    Teraz widzę co straciłam nie docierając tam.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciekawie skonstruowana wieża widokowa, a okolica...cudo!
    Serdeczności zasyłam i życzenia Radosnych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  17. Ślimak ciekawy, ale przede wszystkim ładne widoki :)
    Wspaniałych Świąt życzę - miłych, zdrowych i radosnych!

    OdpowiedzUsuń
  18. Ślimak, ślimakiem, ale te widoki! Chciałabym, chciała...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcenie chwili na umieszczenie komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...