poniedziałek, 4 stycznia 2016

w Pieninach

Witajcie w Nowym 2016 Roku:) Dziś wybierzemy się w Pieniny, a dokładniej to wdrapiemy się na Trzy Korony. o! tam idziemy:)
Pogoda tego dnia dopisała, troszkę wiało, było mroźno. Samochód zostawiamy w Sromowcach Niżnych i swoje kroki kierujemy na szlak.
Pieniny to góry niezwykłe, leżą na granicy Polski i Słowacji. My postanowiliśmy wybrać się na Trzy Korony, jeden z najbardziej znanych szczytów.
Szlak zaczyna się tuż przy Schronisku Trzy Korony i wiedzie przez przepiękny wapienny wąwóz Szopczański, aż na Przełęcz Szopka (Chwała Bogu).
 I jesteśmy na przełęczy.
 Tutaj mogłabym generalnie usiąść i się gapić, gapić, gapić....
My jednak wchodzimy na szlak niebieski i po około 30 min marszu wychodzimy na jeden ze szczytów Trzech Koron - Okrąglicę (982 m n.p.m), tutaj znajduje się taras widokowy.
Masyw Trzech Koron zbudowany jest z 5 wapiennych turnii są to: Okrąglica (982 m n.p.m), Płaska Skała (950 m n.p.m), Nad Ogródki (940 m n.p.m), Pańska Skała (Bryłowa, 920 m n.p.m) i Niżnia Okrąglica (Ganek, 902 m n.p.m).
Tutaj w sezonie turystycznym sprzedawane są bilety wstępu na platformę widokową. W letnie dni pewnie jest dość tłoczno. W grudniu jest spokojnie, a i opłat żadnych nie ma:)
 No to idziemy:)
Z platformy widokowej na Okrąglicy rozciąga się wspaniały widok na przełom Dunajca, obszar Pienińskiego Parku Narodowego, ale także na Tatry, Gorce, Beskid Sądecki, Beskid Żywiecki czy Magurę Spiską. Te widoki są niezapomniane, napatrzeć się nie mogłam!
 W dole Sromowce Niżne:
 A tutaj mało widoczny Czerwony Klasztor po słowackiej stronie:
Platforma widokowa jest dość mała, mieści jak na moje oko 20-25 osób. Wiało okrutnie, ale czas zejść na dół i udać się w stronę ruin zamku Pieniny:)
Ruiny zamku Pieniny położone są pod szczytem Góry Zamkowej w masywie Trzech Koron.Zamek Pieniński jest najwyżej położoną polską warownią. Dziś pozostały po nim jedynie ruiny – mur obronny, zarys kwadratowej wieży lub też komnaty oraz pozostałości ocembrowanej cysterny, która służyła do gromadzenia wody. Historia zamku sięga drugiej połowy XIII wieku. Według legendy wzniósł go sam Bolesław Wstydliwy dla swojej żony Kingi. Ponoć ta schroniła się tutaj w 1287 roku przed tatarską nawałnicą.
 I powoli wracamy, tym razem szlakiem zielonym.
 Jeszcze widok na schronisko i Trzy Korony...
...i udajemy się na kładkę, która połączyła polski i słowacki brzeg rzeki Dunajec u stóp Trzech Koron.
I jeszcze jedno spojrzenie na Trzy Korony i czas wracać do domu, To był naprawdę udany dzień:)
Dziękuję za wszystkie życzenia noworoczne:) Pozdrawiam i do zobaczenia!

1. Pogodę mieliście jesienną, ciekawe jak tam jest teraz. Chyba domyślam się, skąd wzięła się nazwa przełęczy Chwała Bogu ;)

1. Te zdjęcia robione są cztery dni temu:) Myślę, że niewiele się zmieniło:)

2. Piękna jest Twoja relacja, bo i Pieniny piękne!Pozdrawiam i ściskam.

3. Super wędrówka i widoki cudowne. A swoją drogą cztery dni temu i nie ma śniegu w Pieninach? Ale za to mróz pewnie był...

4. Widoki rzeczywiscie cudne, a i pogoda dopisala.

5. Zatęskniłam za tymi widokami .....:))

6. Pieniny są piękne o każdej porze roku.
    Pogodę mieliście wyśmienitą jak na tą porę roku.
    Pozdrawiam:)*

7. Kozice- dla takich widoków to warto się wspinać :)

8. Cudownie jesienią wyglądają Pieniny. Pogodę chociaż mroźną to piękną.
    Aguś, cudowna relacja.
    Pozdrawiam serdecznie:)

9. Pieniny zwsze są piękne . Wspaniała wycieczka. Pozdrawiam ciepło.

10. Właśnie mi przypomniałaś, dlaczego w tym innym, poprzednim życiu prawie utknęłam schodząc z Trzech Koron. Jako nastolatka nabawiłam się koszmarnego lęku przestrzeni, który zniknął dopiero w czasie wdrapywania się na ostatnią z odwiedzanych przez nas latarni morskich.

11. Od tej strony nie wchodziłem na Trzy Korony. Malowniczy fragment trasy, tak jak i całe Pieniny. Pięknie je pokazałaś, z widokiem na Tatry. Pogoda i widoczność Ci dopisała. Piękna wycieczka
    Pozdrawiam.

12. Pieniny są piękne. Uwielbiam te góry! Pozdrawiam! :)

13. Bajeczna trasa. Góry są majestatyczne. :)
    Cudowne zdjęcia!
    Kiedyś byłam, schodziłam... Teraz nie mogę za bardzo. Serducho już nie to... :(
    Pozdrowionka!

14. Ojej, ale cudna pogoda. Zapomniałam już jak błękitne niebo wygląda:(
    Podziwiam tych co lubią drapać się po górach:)

15. Ale ładnie :) Wy hasaliście po górkach, a my dzisiaj grasowaliśmy po plaży. Pogoda sprzyja wędrówkom :)

16. Super pogoda, idealna wycieczka, więcej takich w NR. Pozdrawiam :)

17. Ciężko uwierzyć, że to grudniowe kadry - chociaż mrozu i wiatru nie czuć na zdjęciach :). Pieniny są przepiękne, cały Pieniński Park to cuda przyrodniczo-krajobrazowe. Po mojej ostatniej wyprawie do Włoch pokochałam wyjazdy pozasezonowe - i to nie tylko jeśli chodzi o mniejsze zagęszczenie ludności :). Góry poza sezonem też mają same plusy. Wszystkiego fajnego w Nowym Roku! Czego sobie zażyczysz niech się spełnia raz-dwa!

18. Pieniny są przepiękne!! W ogóle jestem zakochana w polskich górach - są jedyne w swoim rodzaju. Jeszcze wczoraj byłam w Tatrach, ale tam wszystko pokryte warstwą śniegu, a źródła i wodospady pokryte lodem... Zachwycają :)

Pozdrawiam cieplutko!

19. To taka królewska wyprawa w sam raz w okolicach święta Trzech Króli.
    Super pomysł, absolutna cisza...i piękno...

20. Jak zwykle mega fajny i ciekawy wpis okraszony super zdjęciami! :)

21. Piękne są Pieniny. Zawsze chętnie do nich wracam :)

22. A my byliśmy na zamku pienińskim w drugi dzień Świąt :D
    Super zdjęcia :)

23. sto lat już tam nie byłam, bo ostatnio na początku liceum i akurat obchodziłam swoje urodziny w dniu, gdy wchodziłyśmy na Trzy Korony. do dzisiaj pamiętam to gromkie "sto lat" moich koleżanek, które niosło się wtedy po szlaku. ;)
    zdjęcia przepiękne, zatęskniłam za górami bardzo mocno i może jak pogoda się poprawi, to w jakieś niższe się wybierzemy. ;)
    pozdrawiam serdecznie.

24. Pogodę miałaś wspaniałą i dobrze, bo mogłaś podziwiać wspaniałe widoki. Ja tylko raz byłam na szczycie i to bardzo dawno temu. Teraz to już wspinaczka nie dla mnie :(. Pozdrawiam.

25. Przypomniały mi sie kolonijne spływy Dunajcem i widok na Trzy Korony :) Dziękuję Ci za odświeżenie tych wspomnień...:)

26. Świetniackie zdjęcia! Uwielbiam takie fotorelacje! :)

27. Trafiłam tutaj przypadkiem i bardzo dziękuję za ten wpis i taką ilość zdjęć! Kiedy byłam dzieckiem, każdej wiosny i jesieni jechałam z rodzicami w Pieniny. Mieliśmy zaprzyjaźnionych gospodarzy w Sromowcach Niżnych i do nich zawsze jeździliśmy. Te widoki to dla mnie kraina dzieciństwa. Znam te okolice jak własną kieszeń. Nie byłam tam już kilka ładnych lat i tęsknię. Chciałabym w tym roku jesienią pokazać piękno Pienin mojemu mężowi.
    Dziękuję i pozdrawiam:)

28. Piękne miejsce, piękna pogoda. Uwielbiam tam być!

29. Patrzę na zdjęcia i nasuwa mi się jedna myśl taka- bosko! aż mnie nogi niosą ...

30. Lubię góry zimą, gdy jeszcze nie ma śniegu. Po zdjęciach widać, że pogoda na pieszą wędrówkę była wymarzona. Ja jednak czekam już na śnieg, może w tym roku uda się pobiegać na nartach na trasie Szczawnica - Czerwony Klasztor w Pieninach. Życzę udanego i podróżniczego roku!

31. Wspaniałe widoki, cudowna okolica, a i pogoda trafiła się wspaniała. Pozdrawiam :)

32. W Pieninach byłam w czerwcu w zeszłym roku, cudownie wspominam, piękne zdjęcia. Pozdrawiam serdecznie :)

33. Pieniny są piękne o każdej porze roku! :)

34. Widzę że pogoda dopisała, widok rewelacyjny. Sam muszę się tam wybrać wraz z rodziną.

35. Aura naprawdę przyjemna. Słońce, żadnych ludzi na szlaku. Super.

36. Fajną wybraliście trasę wycieczki i ładne zdjęcia. Pozdrawiam

Dziękuję za poświęcenie chwili na umieszczenie komentarza :)